به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۲۹۷۲۷۵

از اکران قهرمان فرهادی تا شاملویی کیمیایی

از اکران قهرمان فرهادی تا شاملویی کیمیایی
گروه فرهنگی: دیروز 2پروانه نمایش و ساخت برای اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی صادر شد. به گزارش همشهری، دفتر پخش «خانه فیلم» که در غیبت اصغر فرهادی در ایران، تقاضای صدور پروانه نمایش فیلم «قهرمان» را ارائه کرده بود خبر داد که ششم مهرماه، پروانه نمایش فیلم «قهرمان» در ایران صادر شد.

اعضای شورای پروانه نمایش که هنوز به‌دلیل معرفی نشدن اعضای تازه در دولت جدید، همان اعضای قبلی این شورا هستند مجوز نمایش این فیلم را صادر کردند. فیلم سینمایی «قهرمان» اواسط پاییز در سینماهای ایران اکران خواهد شد.

همچنین دیروز خبر آمد که پروانه ساخت فیلمنامه میراث برای مسعود کیمیایی صادر شده است. فیلمنامه «میراث» نوشته مسعود کیمیایی است و خود او  این اثر سینمایی را کارگردانی خواهد کرد.تهیه‌کننده «میراث» علی اوجی است.

این فیلمنامه براساس کتاب «میراث» نوشته احمد شاملو نوشته شده و کیمیایی از سال‌های قبل به‌دنبال ساخت آن بود. کیمیایی و اوجی پیش از این با هم پروژه فیلم سینمایی «خائن‌کشی» را که سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی محسوب می‌شود، ساخته‌اند. این فیلم هنوز نمایش داده نشده و پیش‌بینی می‌شود در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی شود.
برچسب ها: سینمای ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها