به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۲۹۷۲۹۷

قیمت جدید سیگار برای بازار امروز

قیمت جدید سیگار برای بازار امروز
گروه اقتصادی: قیمت برخی از برند‌های معروف سیگار از ۲ روز پیش در بازار افزایش یافت. دست‌کم ۲ نام معروف در بازار سیگار طی روز‌های گذشته افزایش قیمت داشته و ۲ هزار تومان گران شده‌اند. قیمت سیگار پرفروش وینستون مدل‌های لایت و اولترا از ۱۸ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسید و ایکس‌استایل هم ۲۲ هزار تومانی شد.

مصرف‌کنندگان سیگار بهمن هم در روز‌های اخیر به جای ۷ هزار تومان، برای هر بسته از این سیگار ایرانی ۹ هزار تومان پرداختند. البته این قیمت‌ها برای سیگار‌هایی است که به‌صورت شرکتی توزیع می‌شوند، از آنجا که اغلب سهمیه سیگار شرکتی کفاف تقاضای سوپرمارکت‌ها را نمی‌دهد، بخشی از سیگار‌های موجود در بسیاری از سوپرمارکت‌ها به‌صورت آزاد و ۲ هزار تومان گران‌تر خریداری می‌شود.

این شرایط باعث می‌شود بعضی از مشتری‌ها در دو سوپرمارکت با فاصله اندک از یکدیگر، بهمن شرکتی را ۹ هزار تومان و بهمن آزاد را ۱۱ هزار تومان خریداری کنند. تولیدکنندگان یا مسئولان صنفی دلیلی برای این افزایش قیمت اعلام نکرده‌اند، اما به‌نظر نمی‌رسد تغییر قیمت به یکی دو برند محدود بماند. این دومین تغییر قیمت سیگار طی امسال است؛ بار اول در اواخر فروردین امسال قیمت سیگار ۳۰ درصد افزایش یافت که دلیل آن تغییر قوانین مالیاتی و افزایش هزینه تولید اعلام شد.

افزایش قیمت سیگار به‌گفته فروشندگان اغلب بر میزان خرید تأثیر چندانی ندارد و بیشتر سیگاری‌ها با تغییر برند سیگارشان با این گرانی‌ها کنار می‌آیند. هم‌اکنون بازه قیمت سیگار‌های موجود در بازار ۷۵۰۰ تا بیش از ۶۵ هزار تومان است. برند‌های خارجی مارلبرو و دانهیل قیمت‌های بالای ۴۰ هزار تومان دارند. پرمشتری‌ترین سیگار‌های موجود در سوپرمارکت‌ها نیز همچنان کنت و وینستون است که قیمت آن‌ها بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان متغیر است.
مرجع : روزنامه همشهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها