به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۹۷۳۷۱

تویوتا یا جنرال موتورز؟!کدام برنده بازار آمریکا شد

تویوتا یا جنرال موتورز؟!کدام برنده بازار آمریکا شد
گروه اقتصادی:خودروسازان آمریکایی طی ماه‌های گذشته با بحران کمبود قطعات الکترونیکی مواجه بوده و همین مسئله باعث اختلال جدی بر روند تولید خودرو در این کشور شده است. باید دید کدام خودروساز برنده فروش خودرو در آمریکا بوده است.آمارهای موجود نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن توانسته حتی جنرال موتورز را در فروش خودرو شکست داده و در 9 ماه نخست امسال عنوان پرفروش‌ترین برند در آمریکا را از آن خود کند. به طور کلی در 9 ماه نخست امسال خودروسازی تویوتا 1.86 میلیون خودرو در آمریکا فروخت که نسبت به جنرال موتورز 80 هزار خودرو بیشتر فروخته است.

از سال 1931 تاکنون شرکت جنرال موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکاست، اما طی ماه‌های گذشته نبود قطعات الکترونیکی اکثر خطوط تولید این خودروساز را با مشکل مواجه کرده است. جنرال موتورز گفته که در سه ماهه سوم امسال فروش خودرو‌اش 33 درصد پایین آمده و فقط 446 هزار دستگاه فروخته است که بدترین عملکرد آن در بیش از 10 سال گذشته به شمار می‌رود.

تویوتا هم اکنون از نظر فروش بزرگ‌ترین خودروساز جهان است و گفته فروشش در 9 ماه نخست امسال در آمریکا 27 درصد رشد کرده است. سخنگوی جنرال موتورز اما می‌گوید، کسی نباید با آمارهای تولیدی که تحت تاثیر نبود قطعات الکترونیکی بوده، قضاوت کند. 
برچسب ها: آمریکا خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها