به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۲۹۷۴۸۴

یزدانی – تیلور؛ به نمایش چهارم خوش آمدید

گروه ورزشی: شگفت انگیزهای وزن 86 کیلوی کشتی آزاد دنیا مطابق پیش بینی همگان راهی دیدار پایانی قهرمانی جهان شدند.
یزدانی – تیلور؛ به نمایش چهارم خوش آمدید
 بزرگترین فینال رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2021 در اسلو را قطعا در 86 کیلوگرم شاهد خواهیم بود؛ فینالی که پیش بینی آن سخت نبود و حسن یزدانی و دیوید تیلور را در آن خواهیم دید؛ کشتی گیرانی که سه تقابل قبلی شان جزو ماندگارترین مبارزات نسل فعلی به شمار می رود.
حتی اگر تیلور سه مبارزه قبلی را از یزدانی برده باشد بازهم مبارزه چهارم این دو در قهرمانی جهان بلافاصله پس از پایان المپیک نقل محافل کشتی دنیا بود؛ همه در انتظار پرده چهارم مبارزه یزدانی - تیلور بودند و حالا فردا شاهد اجرای این اثر هنری در شهر اسلو نروژ خواهیم بود.
 

 
*حسن یزدانی؛ اقتصادی و تکنیکی
-یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و موفق شد زیر 3 دقیقه او را با حساب 12-2 شکست دهد.
-وی در دور یک چهارم نهایی به مصاف اتهان راموس از پورتوریکو رفت و همانطور که پیش بینی می شد کار سختی برای شکست این کشتی گیر نداشت. یزدانی با ارائه یک کشتی زیبا همراه با فنون اصیل ایرانی، در عرض سه دقیقه راموس را 10-0 شکست داد.
-کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور نایفونوف، دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه رفت و مثل المپیک 2020 که مشکلی برای شکست دادن این کشتی گیر نداشت، این بار هم او را با نتیجه 8 بر 2 شکست داده و مقتدرانه فینالیست شد.
 

 
*دیوید تیلور؛ مصمم و با انگیزه
 - دیوید تیلور توانست بعد از استراحت در دور اول، بوریس ماکوئف از اسلواکی را 11 بر صفر شکست دهد.
-قهرمان المپیک 2020 در یک چهارم نهایی برابر کشتی گیری از فرانسه قرار گرفت. تیلور این مبارزه را هم در حالی که 8 بر صفر پیش بود، با ضربه فنی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. 
- دیوید تیلور در مبارزه نیمه نهایی، در حالی که از آباکاروف آذربایجانی 2 بر صفر عقب بود، توانست با اجرای فنون مختلف چند امتیاز کسب کرده و سپس رقیب خود را ضربه فنی کند. بدین ترتیب این کشتی گیر آمریکایی طبق پیش بینی ها فینالیست شد.
 
تاریخچه ای که همه می دانیم
این چهارمین کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور خواهد بود؛ کشتی گیر ایرانی طی سه مبارزه قبلی موفق به شکست دادن حریف امریکایی خود نشده است. او هر بار از تیلور پیش افتاده اما حریف در ادامه کار برد را مال خود کرده است. یزدانی در چهارمین فینال جهانی خود به دنبال کسب سومین طلاست؛ او در سال 2018 تنها فینال جهانی خود را به تیلور باخت تا کشتی گیر امریکایی اولین طلای جهانی خود را کسب کند.
یزدانی و تیلور برای اولین بار در جام جهانی 2017 باهم کشتی گرفتند. علیرغم اینکه یزدانی در این کشتی 3-0 پیش افتاد اما تیلور توانست در پایان یزدانی را با ضربه فنی شکست دهد. یزدانی در قهرمانی جهان 2018 برای بار دوم مقابل تیلور قرار گرفت و این بار هم پس از اینکه 6-2 از حریف امریکایی پیش افتاد در پایان با نتیجه 11-6 مغلوب تیلور شد. آخرین مبارزه دو کشتی گیر هم در فینال المپیک 2020 بود که دو ماه پیش برگزار شد؛ در این مبارزه تیلور 4-3 پیروز شد.
 
جزوه شب امتحان؛ حتما مطالعه شود!
امشب قطعا برای حسن یزدانی شب بسیار ویژه ای است. او به فینالی رسیده که یک ثانیه پس از پایان کشتی فینال المپیک شمار معکوسش را برای آن شروع کرده بود. به هر شکلی که بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، این بار دیگر نوبت یزدانی است که بر تیلور پیروز شود. البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که کشتی گیر کشورمان نقص هایی هم داشت که قطعا در فرصت 40 روزه آنها را مورد بازبینی قرار داده است.
تابوی تیلور باید هر چه زودتر شکسته شود تا حسن یزدانی مسیر تبدیل شدنش به یکی از بزرگترین کشتی گیران تاریخ را ادامه دهد؛ این مانع بزرگ در صورتی که در اسلو شکسته شود می تواند سر آغاز دوباره ای باشد بر حکمرانی حسن یزدانی برای 86 کیلوی آزاد دنیا.
برای شکستن این تابو، حسن یزدانی باید به این باور برسد که می توان تیلور را به زانو در آورد، درست مثل سال 2014 که جردن باروز در انتخابی وزن 74 کیلوگرم تیم ملی امریکا، او را روی تشک به سخره گرفت و در نهایت صاحب دوبنده تیم ملی شد.
 

 

 
با مرور دو کشتی تیلور – باروز می توان پی به تاکتیک هوشمندانه جردن برد؛ کشتی گیری که به خوبی از قدرت حریف در گرفتن یک خم و دو خم آگاه بود و در طول مبارزه یا از او فاصله گرفت، یا با خطاهای فنی و زیرکانه دست ها و سر تیلور را در اختیار خود گرفت و یا با پاهای زنده ای که داشت از چنگ زیر گیری های ناگهانی تیلور رها شد.
 

 
جردن در این دو مبارزه به بهترین شکل ممکن شیوه غلبه بر تیلور را آموزش داد؛ صبر و حوصله و دوری از حملات بی پشتوانه. نیاز نیست که یک کشتی گیر در تمامی مبارزات خود فن زیبا بزند یا با امتیاز درشت پیروز شود. حسن یزدانی هم می تواند مثل باروز، برای کل 6 دقیقه مبارزه با تیلور یک برنامه داشته باشد؛ برنامه ای که طبق آن، تا آخرین لحظه مبارزه ابتکار عمل در اختیار خودش باشد و این است کلید طلایی غلبه بر تیلوری که از هر غفلت یک تنبیه سخت می سازد. باروز برای پیروزی مقابل تیلور عجله نه اما برنامه داشت و طبق همان برنامه، حریف را خسته کرد، او را در کنترل خود قرار داد و سپس اجازه حمله داد؛ حملاتی که پر اشتباه بودند و پاسخی سخت از سوی جردن باروز داشتند. البته این نکته را هم باید متذکر شویم که از نظر دایره فنون و ضریب هوشی، حسین یزدانی در شرایط بهتری نسبت به جردن باروز کشتی می گیرد و قادر به انجام تمامی موارد بالا در کیفیتی بسیار بالاتر است.
برچسب ها: حسن يزداني کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها