به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۷۲

واکسیناسیون ۷۰ درصد کارکنان هتل‌ها در ایران

واکسیناسیون ۷۰ درصد کارکنان هتل‌ها در ایران
گروه جامعه: در آستانه تعطیلات نیمه مهرماه و از سرگیری صدور ویزای گردشگری از آبان‌ماه، رییس جامعه هتلداران ایران از واکسیناسیون حدود ۷۰ درصد کارکنان هتل‌های ایران خبر داد.به گزارش ایسنا، آمار جامعه هتلداران حاکی از این است که از اسفند ۹۸ تا پایان مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زیان مالی دیده‌اند و  حدود دو سوم از کارکنان هتل‌ها شغل‌شان را از دست داده‌اند. هتلداران در دوران کرونا مدعی بوده‌اند که محیط ایمن و بهداشتی برای اقامت فراهم کرده‌اند، اما در این دوران چندان با استقبال مردم مواجه نشده‌اند. از طرفی، پیوسته نقدهایی به نرخ اقامت در هتل‌ها حتی آن‌هایی که کم‌ستاره هستند، وارد است. بنا بر داده‌های سازمان آمار، ایرانی‌ها هنگام سفر، بیشترین اقامت را در خانه دوستان و اقوام دارند و فقط حدود سه‌درصد از سهم اقامت به هتل‌ها اختصاص دارد.

اکنون در شرایطی که وزارت بهداشت محدودیت سفر را برای افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند برداشته است و پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات پیش ‌رو موج بزرگی از سفرهای داخلی راه بیافتد و از سوی دیگر، دولت با ازسرگیری صدور ویزای توریستی از آبان‌ماه موافقت کرده است، جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ از واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد کارکنان هتل‌ها خبر داد و گفت: هتل‌ها برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی آماده‌اند.

وی افزود: در بیشتر استان‌های ایران، یعنی در بیش از ۹۰ درصد استان‌ها، کارکنان هتل‌ها واکسینه شده‌اند، اما در مجموع بیش از ۷۰ درصد از این کارکنان در سراسر کشور واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و کارت واکسن دارند.او با بیان این‌که با واکسینه شدن کارکنان هتل‌ها یکی از مشکلات اساسی از پیش پای صنعت گردشگری و هتلداری برداشته شد، اظهار کرد: خوشبختانه با واکسینه شدن کارکنان، هتل‌ها از هر جهت آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی هستند که می‌تواند آغاز دوره جدیدی در صنعت گردشگری کشور از زمان شروع کرونا باشد. امیدواریم شاهد آغاز سفرهای داخلی و خارجی و رونق گردشگری در ایران باشیم. در این صورت، بخشی از خسارات این صنعت از جمله خسارات هتل‌ها در جریان کرونا جبران خواهد شد.رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران همچنین گفت: واکسیناسیون دیگر کارکنان هتل‌ها در حال انجام است و به‌زودی به پایان می‌رسد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها