به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۹۷۵۷۷

کشف دروازه معبد «زئوس» در ترکیه

کشف دروازه معبد «زئوس» در ترکیه
گروه فرهنگی: باستان‌شناسان در ترکیه از کشف دروازه معبد «زئوس» در یکی از شهرهای تاریخی این کشور خبر دادند.به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان با کاوش در شهر تاریخی «مگنسیا» (Magnesia) که خانه دو معبد متعلق به «زئوس» و «آرتمیس» بوده است، توانستند دروازه ورودی به معبد «زئوس» را کشف کنند.کاوش در این شهر تاریخی که اکنون در شهر «گرمنجیک» واقع شده است به سرپرستی «کوکدمیر» استاد دانشگاه دپارتمان باستان‌شناسی دانشگاه آنکارا صورت گرفته است.

باستان‌شناسان نخستین‌بار در دوران حکومت عثمانی‌ها کاوش در «مگنسیا» را آغاز کردند. «کارل هومان» یک باستان‌شناس آلمانی در حوالی ۱۸۹۰ از سوی دولت آلمان برای نخستین‌بار در این شهر تاریخی کاوش باستان‌شناسی انجام داد. او دو سال در این شهر به کاوش پرداخت و در نهایت موفق به کشف بقیای معبد «زئوس» شد.به گفته «کوکدمیر» این معبد از نظر معماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قدمت این معبد به قرن سوم پیش از میلاد بازمی‌گردد و از آن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین معبدهای عصر هلنیستی می‌توان نام برد.

به گفته «کوکدمیر»، «هومان» عناصر معماری این معبد را آشکار کرد و حدود ۱۰ اثر از معبد را با خود به برلین برد. از جمله آثار متعلق به این معبد که به آلمان منتقل شدند به مجسمه‌ها، کتیبه‌ها و بخش‌هایی از خود معبد «زئوس» می‌توان اشاره کرد.«کوکدمیر» معتقد است زمانی که تمام بخش‌های این معبد کشف شود، توجه جامعه باستان‌شناسی جهان به این نقطه جلب خواهد شد.
برچسب ها: باستان شناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها