به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۲۹۷۵۸۸

صادرات خودرو به عراق منوط بر حل برخی مشکلات موجود

صادرات خودرو به عراق منوط بر حل برخی مشکلات موجود
گروه اقتصادی:رئیس سازمان استاندارد گفت: سه مشکل در خصوص صادرات خودرو به عراق در سفر اخیر مطرح شد که با رایزنی‌های انجام شده، دو مورد آن حل شده و برای مورد سوم تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ می‌شود.

 غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران و در خصوص سفر اخیر خود به عراق افزود: درباره صادرات خودرو به عراق مشکلاتی با عراقی‌ها مبنی بر نگرش آن‌ها نسبت به استاندارد داشتیم، زیرا خودروسازهای ما طبق قوانین ۸۵ گانه اروپا، اصرار به ایمنی و آلایندگی دارد عمل می‌کند، اما عراقی‌ها طبق نظر استانداردهای کشورهای حوزه خلیج فارس، عمل می‌کند.

وی گفت: در جلساتی که تعدادی از آن مجازی و یک جلسه نیز در سفر اخیر به صورت حضوری برگزار شد دو مورد از مشکلات صادرات خودرو بررسی شد و قابل انجام است و در خصوص مشکل سوم که تاکید عراقی‌ها مبنی بر تایید مونتاژ شده در عراق است نیز، باید اقداماتی انجام شود.

شریعتی افزود: عراقی‌ها اصرار داشتند که سازمان ملی استاندارد تولیدات مونتاژ شده در عراق را هم تایید کند که بعد از رایزنی‌های متعدد، صورت جلسه‌ای امضا شد و هیئت ما پذیرفت تا این کار را نیز انجام دهد.رئیس سازمان استاندارد گفت: طبق تعهدات ما، مسئولان ایرانخودرو قول دادند تا مشکلات موجود را برای صادرات برطرف کنند و امیدوار بودند که صادرات خود را با توجه به بازارهای موجود ارتقاء دهند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده، وجود هزار و ۴۰۰ خودرویست که قطعات آن در کارخانه عراق بود و طبق نظر عراقی‌ها قرار بود این هزار و ۴۰۰ خودرو نیز مورد تایید سازمان استاندارد ایران قرار بگیرد که این اقدام با مشکلات زیادی روبرو بود، البته پس از جدل فراوان قرار شد تا تغییرات مورد نظر عراقی‌ها در خصوص این خودروها اعمال شده و مشکلات آن‌ها نیز حل شود.

وی یکی دیگر از دستاوردهای سفر به عراق را برطرف کردن مشکلات صادرات میلگرد عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات موجود، جلساتی برای رفع این مشکلات در عراق برگزار و تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا شدکه ظرف دو هفته آینده این تفاهم نامه برای ما ارسال می‌شود وپس از بررسی یک هفته‌ای ما، و در صورت تایید آن، ادامه صادرات میلگرد انجام خواهد شد.

شریعتی گفت: اصلاحات لازم در خصوص صادرات میلگرد ظرف دو ماه آینده انجام خواهد شد.رئیس سازمان استاندارد گفت: استانداردهای ما به دلیل شرایط اقلیمی بسیار سختگیرانه بوده و عراقی‌ها اعتقاد داشتند که باید استانداردها ما یکی باشد و قرار شد ما استانداردهای ذکر شده را به شرکت‌های فولادی ابلاغ کنیم تا ظرف دو ماه آینده اصلاحات لازم انجام شود.وی افزود: یکی از علت‌های مهم سفر ما، مشکلات خودروسازها بود، زیرا نماینده ایرانخودرو با توجه به ارز آوری صادرات بر ادامه روند صادرات تاکید داشتند، اما معتقد بودن هر زمان که می‌خواهند صادرات خود را افزایش دهند با تعیین قوانین روبرو هستند.وی با اشاره به اینکه ظرفیت لازم برای افزایش صادرات خودرو وجود دارد گفت: خودروسازها معتقدند این صادرات برای ما ارز آوری دارد و بر ادامه روند صادرات اصرار داشتند.
مرجع : بازار
برچسب ها: صادرات خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها