به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۲۹۷۵۹۱

«تسلا» ۲۴۱ هزار دستگاه خودرو فروخت

«تسلا» ۲۴۱ هزار دستگاه خودرو فروخت
گروه اقتصادی:شرکت خودروسازی «تسلا» در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۲۴۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که نسبت به سه ماهه دوم سال جاری رکورد شکنی در فروش محسوب می شود.با توجه به اینکه تسلا محصول جدید خود یعنی Q۳ را عرضه کرده، آمار فروش این خودرو ساز الکتریکی در سه ماهه سوم سال با تغییراتی همراه شده است. تسلا با عرضه مدل های Y، S، X و ۳ در مجموع ۲۴۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو فروخته است.

تسلا اغلب رکورد فروش را در ۲۲۲ هزار تا ۲۲۳هزار و ۵۰۰ دستگاه داشت، اما دست یابی به فروش ۲۴۱ هزار دستگاه خودرو در شرایط کمبود تراشه رکورد شکنی جدیدی برای این خودرو ساز الکتریکی تلقی می شود. تسلا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ این رکورد را کسب کرده، این درحالی است که در سه ماهه دوم سال این خودرو ساز ۲۰۱۴ هزار و ۲۵۰ دستگاه فروش داشته است.

تسلا در این خصوص اعلام کرد؛ در سه ماهه سوم تقریبا ۲۳۸ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه به مشتریان تحویل دادیم. این خودرو ساز از مشتریان برای صبر و تحمل در تحویل خودرو تشکر کرد، چرا که زنجیره تامین جهانی این خودرو ساز با چالش تهیه قطعات الکترونیکی مواجه است.تسلا مدعی شده است که درآمدهای خالص و جریان های نقدی به همراه مابقی عملکرد مالی را در زمان اعلام سود محصول جدید خود یعنی Q۳، منتشر خواهد کرد. تعداد تحویل باید محافظه کار تلقی شود، زیرا عرضه خودرو به خریدار زمانی ممکن است که تمام مدارک مشتری کامل باشد.


کارشناسان معتقد هستند تحویل خودرو تسلا فقط یک مقیاس عملکرد مالی شرکت را نشان می دهد، این موضوع نباید به عنوان نتایج مالی سه ماهه مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا عوامل فراوانی از جمله هزینه فروش، جابجایی ارز و خطوط تولید اجاره ای در نتایج مالی دخیل هستند.پیش بینی می شد که با توجه به کمبود تراشه فروش خودروهای الکتریکی در بازار جهانی و شرایط پسا کرونا با کاهش همراه شود، اما آمار تولید این محصولات نشان داد که مشتریان بیش از گذشته علاقمند به خرید خودروهای الکتریکی شدند. رشد و توسعه تولید این محصولات به زودی پس از کمبود تراشه ممکن هست  منجر به کاهش کمبود لیتیوم مورد نظر برای تامین باتری شود.
برچسب ها: تسلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها