به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۹۷۶۰۷

جشنواره زوریخ برندگانش را شناخت

جشنواره زوریخ برندگانش را شناخت
گروه فرهنگی: هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ شب پیش برندگانش را معرفی کرد و «یک کیارا» ساخته جوناس کارپینانو و «لا میف» ساخته فرد بیلیف را به عنوان برندگانش در ۲ بخش رقابتی داستانی معرفی کرد.هیات داوران به ریاست دانیل برول «یک کیارا» را به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب کردند. این فیلم که محصول مشترک ایتالیا، فرانسه، سوئد و دانمارک است درباره دختر نوجوانی است که در شهری کاراییبی متوجه می‌شود پدرش درگیر کارهای مجرمانه است.

هیات داوران از این فیلم به عنوان فیلمی با سنت‌های نورآلیستی یاد کرد و بازی بازیگران فیلم را ستود.در این بخش از فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و نیز فیلم «جوکی» ساخته کلینت بنتلی که برنده جایزه ساندنس شده بود، قدردانی ویژه به عمل آمد.در بخش رقابتی فوکوس نیزکه بر فیلم‌هایی از سوییس، آلمان و اتریش متمرکز است، «لا میف» ساخته بیلاف بهترین فیلم شد و تقدیر ویژه از «فراتر از تیترها» ساخته دانیل آندرآس زاگر به عمل آمد.

در بخش رقابتی مستند به ریاست آصف کاپادیا «زندگی ایوانا» ساخته رناتو بورایو سرانو برترین فیلم شناخته شد. در این بخش از «من آزاد هستم» ساخته لوری پورتیه و «دختران» ساخته هوگیر هیروری تقدیر شد.«توپیای جوان» ساخته دنیس استرومر هم فیلم منتخب مخاطبان خوانده شد.

«لا میف» همچنین جایزه کلیساهای زوریخ را هم برد و جایزه فیلم علمی به «همه نور، همه جا» ساخته تئو آنتونی رسید.در این جشنواره امسال از شارون استون با اهدای جایزه آیکون طلایی تجلیل شد و جایزه «تجلیل از…» به پائولو سورنتیو اهدا شد. از پل شریدر نیز همراه با نمایش جدیدترین فیلمش «کارت شمار» برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.
برچسب ها: جشنواره زوریخ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها