به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۲۹۷۶۲۹

جوان‌ترین ستاره شناس ناسا را بشناسید

جوان‌ترین ستاره شناس ناسا را بشناسید
گروه علمی: به تازگی سیارک هایی توسط یک دختر بچه کشف شد که اگر تایید شوند این کودک جوان ترین ستاره شناس ناسا لقب می گیرد. به عنوان بخشی از برنامه ناسا جوانترین ستاره شناس جهان یک دختر ۸ ساله برزیلی است که توانسته است ۱۸ سیارک "صور" را کشف کند.

نیکول اولیویرا، دختر هشت ساله برزیلی، به عنوان جوانترین ستاره شناس جهان شناخته می‌شود، زیرا در بخشی از برنامه‌های ناسا به دنبال سیارک‌ها می‌رود و در سمینار‌های بین المللی شرکت می‌کند. اتاق نیکول مملو از پوستر‌های منظومه شمسی، موشک‌های مینیاتوری و ستاره است.

این پروژه که شکارچیان سیارک نامیده می‌شود، یک برنامه علمی شهروندی ناسا است که هدف آن، معرفی دانشمندان به این حوزه و ارائه فرصتی برای اکتشاف فضایی است. این برنامه توسط همکاری بین المللی جستجوی نجومی و وزارت علوم برزیل اداره می‌شود.نیکول، با افتخار به خبرگزاری فرانسه گفت: "قبلاً ۱۸ سیارک پیدا کرده است و اگر یافته‌های او تأیید شود که این امر ممکن است چندین سال طول بکشد، او جوانترین فردی در جهان خواهد بود که رسماً یک سیارک را کشف کرده است، این موضوع باعث شکستن رکورد لوئیجی سانینو، ۱۸ ساله ایتالیایی می‌شود."هلیومارزیو رودریگز موریرا، معلم نجوم اولیویرا گفت:"او واقعاً چشمان تیزبینی دارد و مهمترین چیز این است که او دانش خود را با بچه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد. "
برچسب ها: ناسا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها