به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۲۹۷۶۵۹

ناكامی زنان در اولین انتخابات مجلس قطر

ناكامی زنان  در اولین انتخابات مجلس قطر
گروه بین الملل: نتایج نهایی اولین انتخابات مجلس شورای مشورتی در قطر نشان می‌دهد که هیچ کدام از کاندیداهای زن موفق به کسب کرسی نشده‌اند.
بیش از ده درصد از نامزدهای شرکت کننده برای سی کرسی موجود در این مجلس زن بودند.تحلیلگران می‌گویند احتمال دارد تمیم بن حمدآل ثانی، امیر قطر از قدرت خود برای تعیین برخی زنان در پانزده کرسی باقی مانده، استفاده کند.
رای‌گیری در اولین انتخابات مجلس تاریخ قطر روز شنبه برگزار شد و شرکت کنندگان از بین ۱۸۳ نامزد انتخابات ۳۰ نفر را برای مجلس شورا انتخاب کردند. ۱۵ کرسی باقی‌مانده را امیر قطر منصوب خواهد کرد.برخی این انتخابات را تلاشی برای ارائه تصویری مثبت از این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس پیش از جام جهانی فوتبال در این کشور در سال آینده توصیف کرده‌اند.
پیش از این در قطر انتخابات برای شوراها و شهرداری‌های محلی برگزار شده، اما این اولین باری بود که مردم برای انتخاب اعضای نهاد قانونگذاری کشور پای صندوق‌ها رفتند.
قطر کشوری کوچک و ثروتمند در حاشیه خلیج فارس و چهارمین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان است.هرچند سیاست داخلی این کشور چندان تحرکی ندارد و احزاب سیاسی در آن ممنوع هستند، قطر نقش پررنگی در سیاست جهان عرب و خاورمیانه بازی می‌کند.۹۰ درصد جمعیت ساکن در قطر را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که قطر به نیروی کار آنها وابسته است. آنها در این انتخابات حق رای ندارند.
حتی به تمام شهروندان قطر هم حق رای داده نشده و آنهایی می‌توانند رای بدهند که خانواده‌شان از قبل از ۱۹۳۰ در این کشور ساکن بوده‌اند.

 
برچسب ها: قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها