به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۶۹

کشف جایگاه ویژه یک تماشاخانه تاریخی

کشف جایگاه ویژه یک تماشاخانه تاریخی
گروه فرهنگی: باستان‌شناسان اعلام کردند در آمفی‌تئاتر تاریخی یکی از شهرهای باستانی ترکیه بقایای جایگاه‌های ویژه تماشاخانه را کشف کرده‌اند.به گزارش ایسنا، در نتیجه کاوش در شهر باستانی «پرگامون» واقع در شهر «ازمیر» ترکیه، بقایای جایگاه‌های شخصی یک تماشاخانه ۱۸۰۰ ساله کشف شد.
 
کاوش‌های باستان‌شناسی از سال ۲۰۱۸ در تماشاخانه این شهر باستانی آغاز شده‌اند. تماشاخانه عظیم «پرگامون» به دلیل شباهت‌هایی به تماشاخانه «کولوسئوم» واقع در «رم» بسیار مورد توجه باستان‌شناسان قرار گرفته است.این پنج جایگاه سنگی که بر روی آن‌ها نام‌هایی حکاکی شده در جریان پروژه تحقیقاتی‌ای کشف شده‌اند که به همت موسسه باستان‌شناسی آلمان و موسسه معماری دانشگاه فنی برلین و با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه آغاز شده است.

تماشاخانه «پرگامون» که در دوران امپراتوری روم ساخته شده است میدان بسیار بزرگی داشت و این نکته در مقایسه با سایر شهرهای باستانی منطقه، برای «پرگامون» یک مزیت به حساب می‌آمد.«فلیکس پیرسون»، مدیر موسسه باستان‌شناسی آلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی بیان کرد: «آن‌ها می‌خواستند یک نمونه دیگر از «کولوسئوم» در این‌جا بسازند و مردم از تمامی طبقات جامعه در این تماشاخانه حضور پیدا می‌کردند. اما مردم طبقات بالا و خانواده‌های مهم صندلی‌های شخصی در جایگاه‌های ویژه‌ داشتند و نام‌شان بر روی این جایگاه‌ها نوشته می‌شد.»

این آثار در موزه‌ای واقع در «ازمیر» به نمایش گذاشته می‌شوند و کاوش در این منطقه نیز امسال به پایان خواهد رسید.با این‌که هنوز تحقیقات برای مشخص کردن ظرفیت دقیق این تماشاخانه ادامه دارد اما محققان معتقدند ظرفیت این تماشاخانه دست‌کم ۲۵,۰۰۰ و حداکثر ۵۰,۰۰۰ نفر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها