کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت گاز اروپا معادل نفت بشکه‌ای ۱۹۰ دلار است

11 مهر 1400 ساعت 17:45


گروه اقتصادی:قیمت‌های گاز اروپا که در حال حاضر سر به فلک کشیده است معادل رسیدن قیمت هر بشکه نفت به ۱۹۰ دلار است. سطحی که حتی در بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم قیمت نفت به آن نرسیده بود.طبق داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج قیمت گاز اروپا روز جمعه رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد و معادل ۱۱۵ دلار برای هر مگاوات ساعت برق خانوار شد.
 

این بالاترین قیمت ثبت شده در تاریخ معاملات گاز طبیعی است و طبق تخمین بلومبرگ معادل قیمت خام ۱۹۰ دلاری است. در حالی که قیمت کنونی نفت برنت کمتر از نصف این میزان است.قیمت نفت خام برنت در بحبوحه بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱۴۷.۵۰ دلار رسید.

اروپا تنها منطقه‌ای در جهان نیست که با جهش سرسام‌آور قیمت گاز روبرو شده است. طبق گزارش اس‌اندپی گلوبال پلاتز، قیمت خرید نقدی یک میلیون واحد گرمایی انگلیسی گاز مایع شده شمال آسیا، بنچ‌مارک ژاپن-کره، این هفته به ۳۴.۴۷ دلار جهش کرد که این هم معادل رسیدن قیمت هر بشکه نفت خام به ۱۹۰ دلار است.طبق آمار اس‌اندپی گلوبال پلاتز قیمت گاز اروپا در تابستان امسال ۳۴۰ درصد جهش کرده است.تحلیل‌گران اس‌اندپی گلوبال پلاتز پیش‌بینی می‌کنند در ادامه امسال اروپاییان نفت خام را جایگزین گاز کنند.


کد مطلب: 297686

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/297686/قیمت-گاز-اروپا-معادل-نفت-بشکه-ای-۱۹۰-دلار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir