به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۹۷۷۸۱

فومیو کیشیدا رسما نخست وزیر جدید ژاپن شد

فومیو کیشیدا رسما نخست وزیر جدید ژاپن شد
گروه بین الملل: فومیو کیشیدا با رای پارلمان ژاپن رسماً به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب و جانشین یوشیهیده سوگا شد، که پس از تنها یک سال از قدرت استعفا کرده بود.
کیشیدا که ۶۴ سال سن دارد، هفته گذشته در رقابت برای رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن پیروز شده بود.او با طیف وسیعی از مشکلات از جمله بهبود وضعیت اقتصادی پس از شیوع کرونا و تهدیدهای کره شمالی در مقام نخست وزیر روبرو خواهد شد.او همچنین امیدوار است تا محبوبیت حزب‌اش را که پس از برگزاری المپیک توکیو رو به افول نهاده، مجددا افزایش دهد.تصمیم برای برگزاری این مسابقات با وجود مخالفت‌های گسترده مردم بخاطر نگرانی از افزایش کووید ۱۹، صورت گرفت.
سوگا، نخست وزیر پیشین ژاپن، پس از کاهش حمایت‌های مردمی از دولتش در نظرسنجی‌ها، تصمیم گرفت پس از یک سال از سمت نخست وزیری کناره گیری کند.یکی از دلایل کاهش محبوبیت دولت پیشین ژاپن از نگاه مردم، عملکرد نامناسب آن در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.
کیشیدا، رهبری حزب لیبرال دموکرات را در انتخابات آتی ژاپن که باید تا ماه نوامبر برگزار شود، را عهده دار خواهد بود.برخی گزارش‌های رسانه‌های ژاپن حاکی از آن است که کیشیدا تا ۳۱ اکتبر زمان برگزاری انتخابات را اعلام کند.وی سال گذشته هم برای رسیدن به مقام نخست وزیری تلاش کرده بود، اما در انتخابات مغلوب یوشیهیده سوگا شد.
کیشیدا هفته گذشته و پس از کسب پیروزی در حزب لیبرال دموکرات گفت: "مهارت من این است که واقعا به مردم گوش می‌دهم" و "من مصمم هستم که با همه همکاری کنم و آینده‌ای روشن برای ژاپن بسازم".او امروز در رقابت با تارو کونو، وزیر واکسیناسیون که خواهان انجام اصلاحات است پیروز شد. کونو در میان مردم بسیار محبوب است.کیشیدا برای حفظ قدرت ممکن است دست به اصلاحاتی در حزب لیبرال دموکرات بزند، با این حال وی باید این اصلاحات را بدون کنار گذاشتن عناصر محافظه‌کار حزب به پیش ببرد.در صورت عدم موفقیت، او شاید سرنوشتی مانند یوشیهیده سوگا پیدا کند که به سرعت صندلی نخست‌وزیری را ترک کند.کیشیدا، ۶۴ ساله و عضو یک خانواده سیاسی در ژاپن است. پدر و پدربزرگش هر دو اعضای مجلس نمایندگان این کشور بوده‌اند.
وی در مقام وزیر خارجه ژاپن از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ فعالیت کرد که از این نظر دارای رکورد در این کشور است.او که اهل هیروشیما است، با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مخالف است، زیرا تأثیر آن را در شهر خود دیده است.کیشدا سفر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ به هیروشیما را ترتیب داد که اولین سفر یک رئیس جمهور آمریکا در قدرت به این شهر بمباران شده بود.
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها