به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۲۹۷۸۱۹

نوسان‌۱ تا ۵میلیون تومانی قیمت خودرو‌ها‌در بازار

نوسان‌۱ تا ۵میلیون تومانی قیمت خودرو‌ها‌در بازار
گروه اقتصادی: بررسی بازار امروز خودرو (دوشنبه) نشان می‌دهد که قیمت خودروهای پرتیراژ همچنان با نوسان افزایشی بین یک تا پنج میلیون تومان نسبت به هفته گذشته پیش می‌رود و پس از کاهش قیمت‌ طی هفته‌های گذشته، فعلا آرام آرام ریزش‌ها را جبران می‌کند. البته که هایما S۷ توربو که چندی است مجدد به سبد محصولات ایران‌خودرو اضافه شده و پایش به طرح‌های فروش هم باز شده، نسبت به هفته گذشته ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت یافته است.
روند قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار و مقایسه آن نسبت به آخرین روز رسمی بازار هفته گذشته نشان می‌دهد که طی بازه‌ای کمتر از یک هفته، همچنان روند صعودی را پیش گرفته و ادامه می‌دهد و بین یک تا پنج میلیون تومان افزایش قیمت برای برخی خودروها رخ داده است. البته برخی از خودروها از ثبات نسبی قیمت برخوردارند.
در محصولات پرتیراژ گروه صنعتی ایران‌خودرو، دنا پلاس توربو دنده‌ای که تا آخرین معاملات رسمی هفته گذشته (چهارشنبه) ۴۳۵ میلیون تومان بود، امروز (دوشنبه) پنج میلیون تومان گران‌تر شده که بیشترین افزایش قیمت در محصولات پرتقاضای این گروه خودروسازی (جدا از هایما S۷ با میلیون تومان افزایش قیمت) است. البته پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز که مابین ۲۹۰ تا ۲۹۳ میلیون تومان معامله می‌شد امروز، ۲۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و می‌توان گفت بین دو تا پنج میلیون صعود قیمت داشته است.
پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز با نوسان دو تا چهار میلیون تومانی به ۲۴۶ میلیون تومان رسیده است و رانا پلاس با نوسان افزایشی سه میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۲۷۲ میلیون تومان قیمت داشت.
در بازار امروز، دنا معمولی با افزایش دو میلیون تومانی ۳۲۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ V۸ با میانگین نوسان یک میلیون تومانی ۳۰۶ میلیون تومان قیمت دارند.
محصولاتی همچون ۲۰۷ معمولی در دو مدل دنده‌ای و اوتوماتیک، پژو ۴۰۵ GLX، پژو پارس، سورن پلاس و رانا LX (۱۳۹۹) تقریبا ثبات قیمتی خود را حفظ کرده‌اند و به ترتیب امروز، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۲۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۵ میلیون تومان، ۴۰۵ GLX حدود ۲۳۰ میلیون تومان، پارس ساده ۲۷۵ میلیون تومان و رانا LX حدود ۲۳۵ میلیون تومان قیمت داشته‌اند.
هایما S۷ توربو نیز همانطور که اشاره شد با افزایش ۳۰ میلیون تومانی، اکنون مجدد ۷۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.
به ترتیب محصولاتی چون دناپلاس دنده‌ای ۳۶۸ میلیون تومان، دنا پلاس اتوماتیک توربو ۴۶۰ میلیون تومان و تارا ۴۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
در محصولات پرتیراژ گروه خودروسازی سایپا نیز روند افزایشی قیمت‌ها مشهود تر است. در محصولات خانواده پراید، پراید ۱۱۱ دو تا چهارمیلیون تومان نوسان قیمت داشته و به ۱۵۴ میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۳۲ دو میلیون تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته و اکنون ۱۳۳ میلیون تومان قیمت دارد. پراید ۱۳۱ نیز امروز در محدوده ۱۳۸ میلیون تومان بوده که نوسان یک میلیون تومانی را نشان می‌دهد.
همچنین کوییک دنده‌ای و ساینا نیز دو میلیون تومان گران‌تر شده و به ترتیب ۱۷۰ میلیون تومان و ساینا ۱۵۷ میلیون تومان قیمت دارند.
در نهایت نیز تیبا۲ با افزایش سه میلیون تومانی ۱۵۸ میلیون تومان و تیبا با پنج میلیون تومان افزایش ۱۴۶ میلیون تومان قیمت دارند.
شایان ذکر است که در بازار امروز، سایپا ۱۵۱ حدود ۱۵۳ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ پلاس ۱۶۲ میلیون تومان، شاهین ۳۵۵ میلیون تومان، کوییک R حدود ۲۳۲ میلیون تومان و کوییک اتوماتیک ۱۷۲ میلیون تومان قیمت داشته‌اند.
برچسب ها: قیمت خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها