به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۲۹۷۸۲۱

پرداخت غرامت به قربانیان کرونا در هند

پرداخت غرامت به قربانیان کرونا در هند
گروه بین الملل: دادگاه عالی هند تصمیم دولت این کشور برای پرداخت غرامت 50 هزار روپیه‌ای (674 دلار، 498 پوند) به هر جان باخته کرونایی را تصویب کرد.
این حکم از سوی دادگاه عالی هند و در پی درخواست متقاضیان غرامت و حقوقدانان تصویب شده است. وکلا و حقوقدانان براساس قانون "مدیریت بلایای طبیعی" هند خواستار پرداخت این غرامت هستند.با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که میزان جان‌باختگان همه‌گیری کرونا در هند 10 برابر آمار رسمی است.کارشناسان پس از بررسی مرگ و میرهای بیشتر در هند به برآوردهای متفاوتی از میزان مرگ و میر در این کشور رسیده اند. آمار مرگ‌و میرهای هند نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از مردم این کشور در مقایسه با سال های گذشته در حال مرگ هستند.
"شاه" قاضی ارشد دادگاه عالی هند  اعلام کرد که این غرامت باید ظرف یک ماه پس از درخواست "به خویشاوندان و عزیزان افراد درگذشته [از بیماری کرونا]" پرداخت شود.وی افزود: این "مبلغ بیشتر از میزان پرداخت‌های مراکز دولتی و مراکز نیکوکارانه است".دادگاه عالی هند تاکید کرد: غرامت باید 30 روز پس از ارائه درخواست،به خانواده قربانیان کرونا پرداخت شود.
بسیاری از درخواست کنندگان غرامت خواهان مداخله دادگاه در پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان کرونا بودند.مدافعان پرداخت غرامت می‌گویند از آنجا که کرونا "به صورت خاص" به عنوان فاجعه تلقی شده، باید به بازماندگان قربانیان کرونا غرامت پرداخت شود.قانون مصوب سال 2005 "مدیریت بلایای طبیعی هند" برای مدیریت کارآمد بلایا، ایجاد راهکارهای کاهش آسیب، افزایش ظرفیت برای مراکز احیا و اسکان و همچنین پرداخت غرامت برای از دست رفتگان، مصدومان و اموال آسیب دیده تصویب شده است.
این قانون می‌گوید که باید کمک مالی 40 هزار روپیه‌ای به خانواده‌های قربانیان فاجعه پرداخت شود."گائوراو کومار بنسال" یکی از متقاضیان درخواست غرامت در این باره گفت: "ما می دانیم دولت پول زیادی برای مدیریت بیماری همه گیر هزینه کرده است، ما فکر می‌کنیم دولت براساس قانون باید به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا 40 هزار روپیه غرامت بدهد.
براساس اعلام دولت فدرال هند، "این غرامت به نزدیکان و خویشاوندان قربانیان کرونا پرداخت می‌شود، به شرط آنکه علت مرگ آنها کرونا باشد و این موضوع تائید شود". براساس دستورالعمل‌ها بودجه این غرامت از سوی ایالت ها تامین خواهد شد.تا کنون دو ایالت "کرالا" و "راجستان" اعلام کرده اند که تامین این بودجه بر سیستم اقتصادی آنها فشار آورده و بودجه غرامت قربانیان کرونا باید از سوی دولت فدرال تامین شود.بسیاری از مردم هند اجساد خود می‌سوزازند، در ماه اردیبهشت و خرداد سال جاری به دلیل شیوع شدید کرونا بسیاری از مراکز سوزاندن اجساد به صورت شبانه روزی فعال بودند
"گویند سیک دوتاسارا" یکی از وزرای ایالت راجستان گفت: "شما برای طوفان، تگرگ، سیل و غیره بودجه می دهید. اینک باید برای غرامت کرونا نیز بودجه تعین کنید. کرونا یک بیماری همه‌گیر است و یک ایالت به تنهایی تحت تاثیر آن قرار نگرفته است".هنوز مشخص نیست که ایالت‌ها چه قدر باید برای پرداخت این غرامت هزینه کنند.اداره ملی مدیریت بلایا که زیر نظر نخست وزیر اداره می‌شود در ماه آگوست (مرداد) خطاب به مقامات ایالتی نوشت: "هنوز مشخص نیست که چه بودجه‌ای باید صرف خسارت ناشی از مرگ و میر کرونا شود زیرا همه‌گیری هنوز پایان نیافته است.
آنها افزودند که تدبیر مالی باعث می شود ما به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که در صورت افزایش تعداد جان‌باختگان بتوانیم به مردم بیشتری کمک کنیم.برخی از ایالت‌ها مانند "کارناتاکا" (کَرناتَکا) قبلا غرامتی 100 هزار روپیه‌ای را به بازماندگان یک خانواده فقیر جان باخته از کرونا پرداخته اند.
براساس گزارش‌ها 16 خانواده هندی نیز تا کنون غرامت کرونایی خود را دریافت کرده اند.

 
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها