به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۹۷۸۶۴

اتهام تازه اسرائیل به ایران

اتهام تازه اسرائیل به ایران
گروه سیاسی: دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل  از طرح یک ترور از سوی  ایران علیه یک تاجر اسرائيلی خبر داد و گفت ترور او در قبرس "توطئه ایران برای حمله به اسرائیل است."
بر اساس این خبر تدی ساگی تاجر اسرائيلی به موقع از قبرس خارج شده و هدف حمله قرار نگرفته است. مقامات امنیتی اسرائیل می‌گویند ایران تاکنون به چند تاجر اسرائیلی فعال در قبرس حمله کرده است.
هفته گذشته سایت خبری (Kathimerini) قبرس گزارش داده بود که یک شهروند ۳۸ ساله روسی آشوری تبار که قصد کشتن چند تاجر اسرائیلی در نیکوزیا، پایتخت قبرس را داشته دستگیر شده است. بنا بر همین خبر این پرونده به دلایل امنیتی ملی بسته شده است. ابتدا اعلام شده بود که حمله به  ساگی احتمالا از سوی رقبای تجاری او طراحی شده است. اسرائیل اما تاکید کرده است که این نه یک توطئه جنایی که یک طرح تروریستی بوده است.
در گزارش‌ها آمده است که برخی از تجار مورد هدف "به طرز هوشمندانه‌ای" از این طرح مطلع شده و توانسته‌اند بلافاصله از قبرس فرار کنند. تدی ساگی، بنیانگذار یک شرکت قمار آنلاین و صاحب بازار کمدن، از جاذبه‌‌های مشهور توریستی در لندن است.  او یک میلیاردر اسرائیلی و یکی از تاجرانی است که پس از هشدار یک سازمان امنیتی در قبرس در مورد حمله احتمالی از این حمله جان سالم به در برد.یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در این باره گفت: " همانطور که می‌بینید تهدیدهای امنیتی وجود دارد. شین بت، موساد و همه نیروهای امنیتی می‌دانند چگونه با آنها برخورد کنند."
اما سفیر ایران در قبرس در این باره گفت که اسرائیل همواره "چنین اتهامات بی اساسی را علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کند." در سال‌های اخیراسرائیل هم  طرح ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و حمله به مراکز حساس نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی را عملیاتی کرده است.
پیش از این  استلیوس پاپاتئودورو، رئیس پلیس قبرس گفت: "یک نفر که دارای یک تپانچه بوده بازداشت شده است". او افزود "این یک پرونده حساس است" و "پشت درهای بسته برگزار می‌شود."
رسانه‌های قبرس به نقل از یک منبع پلیس گزارش داده‌اند فرد مظنون در تاریخ ۲۷ سپتامبر و پس از عبور با ماشین از یک ایست بازرسی که شمال و جنوب تحت کنترل ترکیه را به هم متصل می‌کند، دستگیر شده است. بر اساس گزارش‌ها در خودروی او یک صدا خفه کن نیز پیدا شده است. او یک آذری با پاسپورت روسی است و ۳۸ یا ۳۹ ساله است.
رسانه های قبرس هم‌چنین گزارش داده‌اند که مظنون ۲۰ روز قبل از دستگیری دو ماشین اجاره کرده و از یک اسکوتر برقی نیز برای عبور و مرور به سمت شمال جزیره استفاده می‌کرده است. پرونده این فرد هنوز در دست بررسی است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها