به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۹۷۹۰۲

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز
گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط قابل قبول قرار داشته اما با توجه به حاکمیت جوی پایدار و افزایش تردد خودروها طی روز انتظار می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش یابد و در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.
 
به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۳ مهر ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا ( ۱۴ مهر ماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت و عدم وزش باد مؤثر طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

افزایش ترافیک شامگاهی همراه با تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۴ مهر ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها