به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۹۷۹۱۹

چند نکته طلایی برای مراقبت از مو در پاییز

چند نکته طلایی برای مراقبت از مو در پاییز
گروه علمی: موهای شما در فصل پاییز به دلیل هوای خشکی که دارد، بسیار مستعد آسیب هستند که با چند راهکار کلیدی می‌توانید از این آسیب‌ها جلوگیری کنید. فصل پاییز فرا رسیده است؛ افت دمای فصل در واقع به حفظ کوتیکول بسته کمک کرده و منجر به درخشندگی و صاف شدن موها می‌شود. اما تغییر به همین جا ختم نمی‌شود، برای اینکه موهای سالم‌تری داشته باشید، مراقبت روزانه از موهای خود را با نکات و ترفندهای زیر تغییر دهید.

پاییز با هوای خشک‌تری همراه است برای اینکه این خشکی هوا تاثیری زیادی بر موهای شما نداشته باشد، از سشوار یا اتوی مو استفاده کنید. استفاده از یک ماسک مرطوب‌کننده دو بار در هفته می‌تواند به تغذیه عمیق موها کمک کرده و از شکستگی موها جلوگیری کند. هنگام استفاده از ماسک سعی کنید ابتدا موهای خود را با آب گرم خیس کنید تا قبل از استفاده از کوتیکول مو باز شود. شامپو و نرم‌کننده فعلی خود را کنار بگذارید و برای آبرسانی روزانه موهای خود، از انواع آبرسان حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن جوجوبا یا آرگان استفاده کنید. روغن‌ها به صاف شدن کوتیکول‌های آسیب دیده مو کمک کرده و خارش و پوسته‌پوسته شدن را از بین می‌برد.

استفاده از موادی که می‌توانیم به آن‌ها احساس خوبی داشته باشیم امری عادی است. مواد الکلی و مصنوعی می‌توانند موهای شما را در این فصل کم رطوبت خشک‌تر کنند و در نتیجه تارهای مو ضعیف و مستعد شکستگی شوند. اما محصولات فاقد سولفات که غنی از مواد مغذی هستند، باعث ایجاد ناراحتی در موهای شما می‌شوند. شامپو و نرم‌کننده محافظ رنگ ما از روغن نارگیل با کمک پروتئین گل لوپین، روغن آرگان و عصاره ریشه جینسینگ مشتق شده است که به حفظ قوام رنگ، نرم شدن و تقویت با حفظ پروتئین‌های طبیعی مو کمک می‌کند.

رطوبت مزایای خود را دارد. وقتی درجه حرارت در پاییز کاهش می‌یابد، میزان آب موجود در هوا نیز کاهش می‌یابد که ممکن است باعث از بین رفتن حالت موی خود شود. یک حجم‌دهنده به ریشه‌ها بدهید، موهای خود را خشک کنید در حالی که سر خود را وارونه آویزان کرده‌اید و با یک برس سرامیکی گرد حالت دهید.

گرما و اصطکاک الیاف موجود در کلاه و روسری می‌تواند باعث ایجاد کینه مو شود؛ برای ثابت نگه داشتن رشته‌های دور پرواز، از محصولات حالت‌دهنده مانند سرم روغن استفاده کنید تا صاف و درخشنده شود؛ و مزایای آن به همین جا ختم نمی‌شود. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، کرم‌ها و اسپری‌های محافظ به محافظت از مو در برابر آسیب‌های حالت‌دهنده مو کمک می‌کند. از مرطوب کننده استفاده کنید؛ این به شما کمک می‌کند تا موهای خود را به طور مساوی کار کنید. با یک حرکت فشاری ملایم، از انتهای خود شروع کرده و تا ریشه‌ها حرکت کرده و هنگام آرایش مو، آب اضافی را از موهای خود خارج کنید.
برچسب ها: سلامتی مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها