به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۹۸۰۹۵

تخریب سرپناه خانواده‌ای دیگر در حاشیه شهر زاهدان

تخریب سرپناه خانواده‌ای دیگر در حاشیه شهر زاهدان
گروه جامعه: هنوز یک ماه از ماجرای هاجر و تخریب خانه اش توسط شهرداری نگذشته که خانه دیگری در محله شیرآباد زاهدان تخریب شده و هیچ کس هم پاسخگو نیست. به گزارش ایلنا، از زمان انتشار گزارش و تصاویر ضرب و شتم هاجر و تخریب خانه اش تاکنون هیچ توضیحی درباره این اقدام داده نشد و حتی برخی از مصاحبه شوندگان نیز به دلیل دریافت تذکر از انجام مصاحبه با ایلنا سر باز زدند.

روز گذشته نیز خانه یکی دیگر از ساکنان حاشیه شهر زاهدان تخریب شد، خانه‌ای که شهرداری مدعی است در زمین‌های غیر مسکونی ساخته شده و حالا ساکنان این منازل به دلایل بسیار از جمله عدم حمایت شهرداری از آنها ، باید بی خیال پول بر باد رفته شان شده و با وجود قولنامه بنگاهی بی سرپناه شوند.در این گزارش ویدیویی صاحبخانه‌ای که خانه‌اش ویران شده، از فقر و نداری‌اش می گوید و به خرابه‌هایی که شهرداری با خانه امیدش ساخته اشاره می‌کند.

این زن اضافه می‌کند: پولی هم ندارم  که دوباره خانه‌ام را بسازم. دیوار اطراف خانه‌ام را با بلوک و سنگ و بدون سیمان بالا آورده ام تا حفاظ خانه ام باشد اما همه آن را خراب کردند. او می‌گوید: چهار مرد با بی احترامی تنها سرپناه‌مان را  خراب کردند و مرا روی‌ زمین پرت کردند و شوهرم را کشان کشان سوار ماشین کردند و  رفتند. این خانه سرپناهم بود این همه خانه در این شهر چرا خانه مرا خراب کردند دیوار خانه از  بی پولی دیوار نصفه نیمه ساخته شده بود. در خانه‌ام هیچ چیز برای خوردن ندارم ، حتی نان، روغن و قند برای خوردن ندارم انصاف نیست که بی‌خانمان شوم.

به جای تخریب خانه‌هایمان راهی پیدا کنید 
یکی دیگر از ساکنان منطقه کشاورز زاهدان که سند خانه‌اش مانند همین خانه‌ها است می‌گوید: خانه خراب شدن حق مردم بی بضاعتی نیست  که حتی چیزی برای خوردن هم ندارند، دولت به جای خانه خراب کردن فکری به حال ما  کند.این شهروند می گوید: اگر سند زمین ها غیرقانونی است پس چرا در بنگاه ها قولنامه می شود؟ چرا مسئولان وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند که مردم به اشتباه نیفتند، چرا قبل ساخت جلوی آن را نمی‌گیرند و پس از اینکه برای ساخت آن هزینه زیادی را با زحمت فراوان متحمل می‌شویم  تخریب می شود؟ متاسفانه چوب کم کاری‌های مسئولان را  ما می خوریم.

شهرداری برای تخریب‌هایش حکم قضایی دارد
یکی از نیروهای شهرداری زاهدان می گوید : برخی از مردم در زمین های مزروعی و زمین هایی که سرانه فضای سبز دارد ساخت و ساز انجام داده اند که به ناچار شهرداری مجبور است آنها را تخریب کند.این مسئول که خواسته نامش برده نشود می گوید: شهرداری برای تمام تخریب ها حکم قضایی دارد و با وجود اطلاع از وضع معیشتی مردم و به دلیل کاربری غیرمسکونی زمین‌ها، ناچار به تخریب منازل این افراد می‌شود.این  کارشناس شهری  می گوید: مسئولان استان باید  دست افرادی که به نحوی چنین زمین‌های چند هزار متری را در اختیار دارند کوتاه کند. این افراد زمین‌ها را با دیوار کشی در انحصار خود قرار می‌دهند و با قیمت‌های پایین به افراد کم بضاعت به صورت غیر قانونی می‌فروشند  و در نهایت نیز خریداران زمین‌ها  متضرر می شوند.

دست های پشت پرده زمینه ساز ساخت و ساز‌های غیر قانونی 
این مسئول معتقد است پس از ماجرای تخریب خانه هاجر،  ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهر سرعت یافته و مافیاها از این جریان سو استفاده کرده‌اند.وی  با اشاره به اینکه  از آنجا که مردم عادی نمی توانند هزینه های سنگین ساخت و دیوار کشی چندین هزار متر زمین را پرداخت کنند، اضافه می‌کند : در این میان دست‌های پشت پرده   زمینه ساخت و سازهای غیرقانونی  را فراهم  می‌کنند تا هم خودشان پول بیشتری به جیب بزنند و هم  به مردم این گونه القا می‌کنند که اگر زمین‌هایشان را بسازند  کسی آنها را تخریب نمی‌کند.

به نظر می‌رسد  افراد سودجو  با فروش زمین به افراد کم بضاعت و شهرداری با تخریب خانه های ساخته شده و به کارگیری زمین ها در کاربری مدنظر خود، به خواسته هایشان می رسند اما در این میان پول مردمی که نانی در سفره ندارند بر باد رفته و در این روزها  که هوا سردتر می شود خانه‌های این منطقه از  شهر زاهدان ویران و خانواده‌ها  آواره می شوند.
...

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۳:۵۳
اول باستی هیلز تهران را خراب کنند . (377802)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها