به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۹۸۱۰۳

طرح موشک توریستی چینی‌ها منتشر شد

طرح موشک توریستی چینی‌ها منتشر شد
گروه علمی: یکی از شرکت‌های تجاری وابسته به آکادمی علوم چین اخیرا از طرح گرافیکی موشک گردشگری فضایی خود رونمایی کرد که به نظر می‌رسد در طراحی آن از موشک‌های دو شرکت بلواوریجین جف بزوس و اسپیس ایکس ایلان ماسک الهام گرفته‌اند.قسمت بالایی موشک چینی شبیه موشک نیوشپرد شرکت بلواوریجین و بدنه آن شبیه موشک استارشیپ اسپیس ایکس است. علاوه بر آن این موشک مجهز به باله‌های جانبی است که آنها هدایت فرود را بر عهده دارند.

شرکت CAS Space قصد دارد از سال ۲۰۲۴ مشتریانی که هزینه سفر را پرداخته‌اند به فضای زیر مداری ارسال کند.بنابر بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این موشک توان حمل حداکثر هفت مسافر را خواهد داشت و طی آن مسافران ۱۰ دقیقه در شرایط گرانش صفر درست در بالای خط کارمان شناور خواهند بود. خط کارمان خطی فرضی در آسمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری(۶۲ مایل) از سطح زمین‌است.

گرچه صنعت گردشگری فضایی زمانی تنها یک ایده بود که در فیلم‌های علمی-تخیلی قابل اجرا بود اما اکنون این موضوع در واقعیت نیز اجرا شده است چرا که تاکنون چند میلیاردر موفق به رفتن به این سفر رویایی شده‌اند. ریچارد برانسون بنیانگذار ویرجین گلکتیک و جف بزوس هر دو تجربه سفر به فضای زیر مداری را داشته‌اند.

۱۱ ژوئیه "ریچارد برانسون" بنیان‌گذار شرکت فضایی "ویرجین گلکتیک" در قالب اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار تجاری به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان این شرکت بودند به فضا رفتند.۲۰ ژوئیه نیز "جف بزوس" به همراه  والی فانک ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادرش با موشک "نیوشپرد" شرکت "بلواوریجین" به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند. اگرچه خود ایلان ماسک هنوز خود به این سفر نرفته است، اما اخیرا شرکت وی چهار فرد غیرنظامی را برای سفری سه روزه به مدار زمین فرستاد.

۱۵ سپتامبر نیز شرکت اسپیس ایکس ماموریت Inspiration۴ را انجام داد و طی آن چهار شهروند غیرنظامی به نام‌های "هیلی آرکنو"، "کریس سمبروسکی"، "سیان پروکتور به همراه "جارد آیزاکمن" را به مدار زمین فرستاد. در حال حاضر چین می‌تواند کشور بعدی باشد که به صنعت گردشگری فضایی می‌پیوندد. موشک چینی‌ها که قرار است قابل استفاده مجدد باشد پیش از زمان پرتابش چندین بار مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. انجام آزمایشات زیرمداری برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است و یک سال پس از آن نیز ماموریت بدون سرنشین این شرکت انجام خواهد شد و سپس خدمات گردشگری فضایی این شرکت در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. با این حال جدول زمانی شرکت CAS Space در مقایسه با شرکت‌های آمریکایی که تاکنون این کار را کرده‌اند، بسیار بلند پروازانه است چرا که شرکت بلواوریجین اولین آزمایشات خود را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد.

به گفته CAS Space ، گردشگران قبل از پرتاب،  چندین دوره آموزشی کوتاه مدت را خواهند گذراند اما فعلا این شرکت جزئیات بیشتری در مورد نوع آموزش آنها ارائه نکرده است.البته شرکت بلواوریجین قرار است یک ماموریت سرنشین دار دیگر نیز انجام دهد. دومین ماموریت گردشگری فضایی این شرکت در ۱۲ اکتبر انجام خواهد شد و طی آن "ویلیام شاتنر" بازیگر کانادایی ۹۰ ساله نیز حضور خواهد داشت. ویلیام شاتنر بازیگر، نویسنده و نوازنده کانادایی است. وی بیش از هر چیز بخاطر ایفای نقش کاپیتان جیمز کرک در مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا مشهور است. او پس از این سفر، مسن‌ترین فردی که به فضا رفته، خواهد شد. همچنین سخنگوی شرکت فضایی "ویرجین گلکتیک" تایید کرد که ایلان ماسک بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس" بلیت پرواز فضایی توریستی ویرجین گلکتیک را خریداری کرده است.
برچسب ها: موشک چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها