به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۲۹۸۱۲۹

باکو علاقمند به روابط خوب با ایران است

باکو علاقمند به روابط خوب با ایران است
گروه سیاسی: نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان با اشاره به این که جمهوری آذربایجان در مناسبات با ایران و دیگر کشورها همواره طرفدار گفتگو است و آن را پیشنهاد می کند، بیان کرد: رویکرد همه مردم جمهوری آذربایجان داشتن روابط عادی همسایگی با ایران است .
 فاضل مصطفی  گفت: ما کشور همسایه هستیم و می خواهیم روابط خود را به روشهای عادی و مسالمت آمیز برقرار کنیم . ما علاقمند به حفظ روابط خوب همسایگی هستیم ، زیرا هیچ مشکلی با ایران نداریم. تا زمانی که ما روابط عادی با ایران داشته باشیم ، هیچ اختلافی با آنها نخواهیم داشت. ما فقط این را می گوییم و نتیجه گیری منفی از آن علیه ما کاملاً اشتباه است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت : جمهوری آذربایجان در امور داخلی ایران دخالت نمی کند ، ما در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت نمی کنیم ، در تصمیماتی که سایر کشورها علیه ایران گرفته اند شرکت نمی کنیم. ما همچنین باید از گشایش ارتباطات در منطقه حمایت کنیم تا با هم بتوانیم منطقه را به منطقه صلح تبدیل کنیم. این خواسته اصلی ما است.  ما استفاده با زبان تهدید آمیز را قابل قبول نمی دانیم و کسی را تهدید نمی کنیم. با کسانی که سرزمین های ما را اشغال کرده اند به زبان تهدید آمیز برخورد می کنیم. اما جمهوری آذربایجان با زبان همسایه با ایران صحبت می کند و همسایگان باید تا حدی از یکدیگر حمایت کنند و یکدیگر را درک کنند.
این نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان در بخشی از سخنان خود گفت : امروزه واقعیت های منطقه به طور قابل توجهی تغییر کرده است و اراده جمهوری آذربایجان کاملاً متنوع و جدی است. ما تنها با در پیش گرفتن یک سیاست عادی و دوستانه همسایگی می توانیم به سمت آینده حرکت کنیم. انتظار داریم ایران نیز همین کار را بکند و ما نیز باید چنین کنیم.
وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان در هیچ فرآیندی علیه ایران شرکت نمی کند ، گفت : چرا باید با ایران مشکل داشته باشیم؟ روابط باید به حالت عادی برگردد ، در غیر این صورت به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نخواهد بود. نتیجه این مقابله ، جنگ سرد و غیره خواهد بود که نیازی به آن نیست . مردم در حال حاضر از این همه گیری کرونا بسیار رنج برده اند. آیا ایران یا ما به این مشکلات نیاز داریم؟ همه این مسائل باید از طریق گفتگو حل و فصل شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها