کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرماخوردگی را درمان نکنیم‌چه اتفاقی می‌افتد؟

14 مهر 1400 ساعت 18:12


گروه علمی:سرماخوردگی ممکن است یک بیماری ساده تلقی شود اما اگر به درستی درمان نشود می تواند مشکل آفرین باشد. دکتر ایوان لسکوف متخصص گوش و حلق و بینی اظهار داشت که بسیاری از افراد سرماخوردگی را اجتناب ناپذیر می‌دانند و برای درمان آن تلاش نمی‌کنند. ولی اگر سرماخوردگی درمان نشود می‌تواند چه مشکلی ایجاد کند؟
 

این متخصص توضیح داد که سرماخوردگی یک بیماری است که در ابتدای فصل سرما در پاییز بسیاری را درگیر می‌کند؛ بنابراین، توصیه می‌شود این بیماری را نادیده نگیرید، زیرا غفلت از آن می‌تواند عوارض ناخوشایندی ایجاد کند.

او می‌گوید: به نظر من، سرماخوردگی نباید نادیده گرفته شود؛ در صورت گرفتگی بینی، باید از قطره برای تنگ شدن عروق استفاده کنیم. اگر این کار را نکنیم، ممکن است سرماخوردگی به سینوزیت (التهاب غشای مخاطی سینوس‌های جلویی، فک بالا و غیره) تبدیل شود؛ زیرا تورم بینی باعث مسدود شدن سینوس‌ها می‌شود. 
لسکوف می‌افزاید: اما استفاده مکرر از دارو‌ها برای تنگ شدن عروق خونی باعث اعتیاد می‌شود و فرد را مجبور می‌کند تا دوز مصرفی خود را افزایش دهد تا به نتیجه دلخواه برسد؛ بنابراین به منظور اجتناب از این وضعیت، سایر دارو‌ها را نباید نادیده گرفت.

این پزشک می‌گوید: شستن بینی با محلول نمک از محلول‌هایی که در داروخانه‌ها فروخته می‌شود و استفاده از قطره یا اسپری‌های حاوی اینترفرون و اگر مخاط سبز رنگ باشد، آنتی بیوتیک‌ها باید در این دوران صرف شوند.
به طور کلی پزشک متخصص تنها پس از معاینه بیمار و مشاهده وضعیت وی می‌تواند نسخه دقیقی برای درمان بیماری ارائه دهد.


کد مطلب: 298167

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298167/سرماخوردگی-درمان-نکنیم-چه-اتفاقی-می-افتد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir