به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۹۸۱۷۹

ثروت ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری کاهش یافت

گروه بین الملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فهرست آمریکایی‌های ثروتمند مجله فوربس سقوط کرد.
ثروت ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری کاهش یافت
براساس گزارش مجله فوربس، ثروت ترامپ به ۲.۵ میلیارد دلار کاهش یافته که ۴۰۰ میلیون دلار کمتر از حد مورد نیاز برای تهیه این فهرست است.در ۲۵ سال گذشته این نخستین بار است که ترامپ جزو ۴۰۰ آمریکایی ثروتمند مجله فوربس نیست. وی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ میلادی یعنی تا زمانی که رئیس جمهور آمریکا شد، همیشه جزو ۲۰۰ نفر اول این فهرست فوربس بود.
مجله فوربس گزارش داد، ترامپ در یک سناریو جایگزین می‌توانست تا سپتامبر ۲۰۲۱ ثروتی حدود هفت میلیارد دلار داشته باشد اما تصمیمات مالی‌اش سبب شد تا وی راه متفاوتی را پیش برود.
در ادامه این گزارش آمده است: یکی از این تصمیمات که ترامپ در سال ۲۰۱۷ میلادی هنگامی که به ریاست جمهوری رسید، اتخاذ کرد حدود دو میلیارد دلار به دارایی‌هایش خسارت وارد کرد. اگر ترامپ این پول را در یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص قرار می‌داد، می‌توانست تا سال ۲۰۲۱، ۴.۵ میلیارد دلار پول به دست آورد.یکی دیگر از ضربه‌ها به ثروت ترامپ، پاندمی کرونا بود.
اگرچه رمزارزها و برخی سهام‌ها و دارایی‌ها در دوران پاندمی کرونا رشد کردند اما بخش اعظمی از ثروت ترامپ از املاکش در شهرهای بزرگ به دست می‌آید.براساس گزارش مجله فوربس، از آنجایی که تجارت و گردشگری در دوران پاندمی کرونا شدیدا آسیب دید، به املاک ترامپ نیز ضربه وارد شد.
در آوریل سال جاری میلادی، فهرست میلیاردرهای فوربس نشان داد که ترامپ ۳۰۰ پله تنزل رتبه کرده و ثروتش در دوران ریاست جمهوری‌اش بیش از یک میلیارد دلار کاهش داشته است.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها