به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۹۸۱۹۵

کوچ ۷۰ میلیون کاربر به تلگرام در یک روز

کوچ ۷۰ میلیون کاربر به تلگرام در یک روز
گروه علم و فناوری: اختلال در دسترسی به فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ حدود هفت ساعت طول کشید.
هفت ساعتی که میلیاردها دلار زیان بر جای نهاد. از سوی دیگر، بسیاری از کاربران پیام‌رسان‌های زیرمجموعه فیس‌بوک نیز به سراغ دیگر پیام‌رسان‌ها رفتند.اختلال جهانی در دسترسی به فیس‌بوک و شرکت‌های زیرمجموعه آن همچون اینستاگرام و واتس‌اپ باعث کوچ شماری کثیری از کاربران به سوی دیگر پیام‌رسان‌ها شد.
به عنوان نمونه، شبکه پیام‌رسان تلگرام، تنها در یک روز موفق به جلب دست‌کم ۷۰ میلیون کاربر جدید شد. اختلال در دسترسی به فیس‌بوک و شرکا روز دوشنبه روی داده بود.
پاول دورف، بنیانگذار شبکه تلگرام خبر افزایش شدید شمار کاربران خود را اعلام کرد.دورف در این باره گفت: «ما به بیش از ۷۰ میلیون نفر کاربری که از دیگر شبکه‌ها به تلگرام پیوسته‌اند، خوش‌آمد می‌گوییم.»اختلال هفت ساعته در دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی یاد شده نه تنها میلیاردها دلار زیان برای مارک‌زاکربرگ، رئیس فیس‌بوک و شرکای او به همراه داشت، بلکه عملا اعتیاد و وابستگی شدید مردم به شبکه‌های اجتماعی را نیز نشان داد.
مارگارت وستاگر، کمیسیر اتحادیه اروپا در امور فناوری دیجیتال و رقابت‌ها با انتشار یک پست توییتری نسبت به وابستگی کاربران به چند بازیگر بزرگ در عرصه شبکه‌های اجتماعی هشدار داده است.باید یادآور شد که شبکه پیام‌رسان تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط پاول دورف و برادر او نیکلای تاسیس شده بود. این دو برادر پیش از آن، شبکه روسی مشابه فیس‌بوک به نام "ف-‌کونتاکته" را راه‌اندازی کرده بودند.در ماه ژانویه سال جاری، تلگرام شمار کاربران خود را ۵۰۰ میلیون نفر اعلام کرده بود. این در حالی است که تلگرام در سال جاری با استقبال چشمگیر کاربران روبه‌رو بوده است.

 
برچسب ها: تلگرام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها