به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۲۹۸۱۹۶

كاهش شدید دانشجویان خارجی در آلمان

كاهش شدید دانشجویان خارجی در آلمان
گروه جامعه: نتیجه تحقیق دو موسسه نشان می‌دهد که از زمان شیوع کرونا، تعداد دانشجویان خارجی در آلمان به شدت کاهش داشته است. دو موسسه علوم آلمان و مک‌کنزی این تحقیق را انجام داده‌اند.
بر اساس تحقیق مشترک موسسه علوم آلمان و موسسه مک‌کنزی با عنوان "تحصیلات بین‌المللی در زمان تغییرات دیجیتال" که در اکتبر، ماه جاری میلادی منتشر شده، تنها در تابستان سال ۲۰۲۰ (سال گذشته میلادی) ۸۰ هزار دانشجوی خارجی آلمان را ترک کردند. ۵۲ درصد مدارس عالی این کشور نیز امکانات تحصیل در خارج را به طور کامل یا در برخی رشته‌ها حذف کردند.
تعداد دانشجویان خارجی که در ترم تابستانی سال ۲۰۲۰ تحصیلاتشان را آغاز کردند نسبت به ترم تابستانی سال پیش از آن ۳۰ درصد کاهش داشته و تنها ۲۲ هزار و ۸۳۰ نفر بوده است.
اداره امور خارجه آلمان نیز اعلام کرده که درخواست ویزای تحصیلی برای آلمان به شدت کاهش داشته است: در حالی که در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۲ هزار و ۲۴۳ تقاضای ویزای تحصیلی در سراسر دنیا برای آلمان انجام شده، این رقم در سال  ۲۰۲۰، تنها ۴۳ هزار و ۶۲۲ تقاضا بوده است یعنی حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است. در بسیاری از سفارت‌خانه‌های آلمان نیز اصلا هیچ ویزای دانشجویی صادر نشده است.این تحقیق نتایج مثبتی از پاندمی کرونا را نیز نشان می‌دهد. به عنوان مثال امکانات آموزش دیجیتال ظرف چند هفته در مدارس عالی آلمان به شدت تقویت شده است.سه چهارم مدارس عالی، آموزش از راه دور دیجیتال به دانشجویان ثبت‌نام شده در خارج از آلمان ارائه کرده‌اند.موسسه علوم آلمان اعلام کرده که حدود سه هزار نفر از اعضای این موسسه از سوی کنسرن‌ها، مجموعه شرکت‌های بزرگ و متوسط و نیز افراد خصوصی حمایت می‌شوند. این موسسه بیش از هرچیز برای تامین امکانات مساوی تحصیل و نیز انجام تحقیقات معتبر و قابل رقابت با پژوهش‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند.میزان حمایت مالی در زمینه‌های آموزش، علوم و نوآوری در سال گذشته حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بوده است.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها