به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۹۸۲۰۳

آغاز تحقیقات قضایی از صدراعظم اتریش

آغاز  تحقیقات قضایی از صدراعظم اتریش
گروه بین الملل:دستگاه قضائی اتریش تحقیقات از سباستین کورتس، صدراعظم این کشور را به ظن فساد آغاز کرد.  کورتس مظنون به آن است که از بودجه دولت برای ایجاد یک پوشش رسانه‌ای مطلوب خود استفاده کرده است.
بر اساس بیانیه دادستانی این کشور، سباستین کورتس به همراه ۹ فرد و ۳ سازمان دیگر به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت تحقیقات قضایی هستند. ساختمان‌های وزارت دارایی و دفتر صدر اعظم از جمله مکان‌هایی هستند که هدف این تحقیقات قضایی قرار گرفته‌اند.
در ادامه این بیانیه آمده است: «منابع این وزارتخانه طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی برای تامین مالی نظرسنجی‌های دستکاری شده‌ مصرف شده‌اند؛ نظرسنجی‌هایی که در راستای منافع سیاسی یک حزب مشخص بوده است.»به گفتۀ دادستان اگرچه در آن زمان سباستین کورتس هنوز صدراعظم نبود اما در دولت شرکت داشت و یک گروه رسانه‌ای در ازای انتشار نتایج این نظرسنجی‌های مبالغی دریافت می‌کرد.
رسانه‌های اتریش می‌نویسند که منظور از این گروه رسانه‌ای، روزنامه «Österreich» بوده است.سباستین کورتس پیش از این نیز به دلیل اظهارات دروغین در یکی از کمیته‌های پارلمانی در موضوع فساد، تحت بازجویی و تحقیقات قضایی بود. با این وجود هنوز اتهام روشنی علیه او مطرح نشده است.


 
برچسب ها: اتریش
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها