به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۲۹۸۲۲۹

شروع توفانی گرایی و مختاری، توقف عباسپور

گروه ورزشی: عباس پور، مختاری، گرایی و پشتام 4 نماینده ایران در اولین روز رقابت های جهانی کشتی فرنگی نروژ هستند.
شروع توفانی گرایی و مختاری، توقف عباسپور
بعد از درخشش آزادکاران ایرانی در مسابقات جهانی نروژ با داشتن 6 فینالیست و کسب سه طلا، سه نقره و یک برنز، از امروز شاگردان محمد بنا کار خود در میدان جهانی آغاز کرده اند.
در روز اول مسابقات، رقابت های اوزان 55، 72، 77 و 82 کیلوگرم برگزار می شود و سجاد عباس پور، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفته اند.
بدون تردید از فرنگی کاران باتجربه مثل گرایی و پشتام انتظار می رود بتوانند در 4 وزن اول جزو فینالیست های مسابقات باشند؛ اگرچه محمدعلی گرایی با قرعه بسیار سختی مواجه شده است.
 
55 کیلوگرم:
* در وزن 55 کیلوگرم سجاد عباس پور در دور نخست مقابل مکس نوری از آمریکا قرار گرفت. عباس پور با فنونی که در خاک کشتی گیر آمریکایی اجرا کرد، 7 بر صفر عقب افتاد و بعد توانست یک امتیاز بگیرد. در ثانیه های پایانی وقت اول، مکس نوری توانست بازهم عباس پور را به پل بزند و اعتراض مربیان ایرانی هم کارساز نبود. در نهایت عباس پور 10 بر یک شکست را پذیرا شد.
* حالا عباس پور باید منتظر حضور این کشتی گیر آمریکایی در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها را بدست آورد.
 

 
72 کیلوگرم:
* در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست برابر کریستوف بورگر از اتریش قرار گرفت. او با اخطاری که داوران به کشتی گیر اتریشی دادند، در خاک توانست یک سالتو بارانداز اجرا کرده و 5 بر صفر پیش بیفتد. در تایم دوم نیز مختاری با اجرای یک فن 4 امتیازی دیگر، 9 بر صفر پیش افتاد و قبل از پایان وقت قانونی کشتی، برنده این مبارزه لقب گرفت. وی در دور بعد به مصاف جی یول لی از کره جنوبی می رود.
 
* مختاری در دور یک هشتم نهایی برابر جی یول لی از کره جنوبی قرار گرفت و با یک شروع توفانی و در کمتر از یک دقیقه او را خاک کرد و با اجرای چند بارانداز توانست 12 بر 2 به برتری برسد.
* فرنگی کار ایرانی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده کشتی میان غنی زاده از آذربایجان و شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان اروپا از گرجستان می رود.
 

 
77 کیلوگرم:
* در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول به مصاف آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان رفت. حملات گرایی در ابتدای تایم اول باعث شد داور به کشتی گیر بلغارستانی اخطار بدهد و او در خاک فرنگی کار ایرانی نشست. برخلاف تصور گرایی نتوانست فنی را در خاک اجرا کند و در حین اجرای بارانداز هم با بدل حریف روبرو شد. بعد از یک بر یک شدن نتیجه کشتی، گرایی با اجرای دست تو موفق شد یک بار رقیب را خاک کرده و دو بار او را از تشک بیرون ببرد. در تایم دوم نیز اخطار داوران به مناتساکانیان باعث شد دو امتیاز به گرایی تعلق بگیرد. در نهایت گرایی در دور اول 6 بر یک به برتری رسید و در دور بعد به مصاف برنده برنده مبارزه بین گلا بولکوادزه قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان و دی بریتو از برزیل می رود.
* در دور دوم وزن 77 کیلو، محمدعلی گرایی برابر رقیب گرجستانی قرار گرفت. گرایی که جزو مدعیان این وزن به حساب می آید، توانست بعد از کار کردن در سرپا، یک اخطار از حریف بگیرد و در خاک هم یک بارانداز اجرا کرد. قبل از پایان تایم اول، گرایی یک بار دیگر حریف را خاک کرد تا 5 بر صفر پیش بیفتد. در تایم دوم هم داوران یک اخطار به گرایی دادند و اعتراض مربیان گرجستان و اعتقاد آن ها به درگیر شدن پای گرایی بی فایده بود تا کشتی در نهایت با نتیجه 6 بر یک به اتمام برسد.
* با این پیروزی گرایی به دور یک چهارم نهایی صعود کرد و رقیب رومن ولاسوف روس، دارنده دو مدال طلای المپیک شد.
 


وزن 82 کیلوگرم:
*  پژمان پشتام در دور نخست وزن 82 کیلوگرم مقابل سینگ هارپریت از هند قرار گرفت. پشتام بعد از اینکه داوران به حریف یک اخطار دادند، در خاک نتوانست امتیاز بگیرد، اما استفاده حریف هندی از پا باعث شد تا داوران دو امتیاز به پشتام بدهند. در ادامه یک امتیاز هم در ادامه وضعیت خاک به کشتی گیر ایرانی داده شد تا تایم اول 4 بر صفر به سود پشتام به پایان برسد. فرنگی کار هندی در وقت دوم توانست سه امتیاز از پشتام بگیرد، اما در نهایت پشتام بود که توانست 4 بر 3 برنده شده و به دور بعدی برود.
 
برچسب ها: کشتی فرنگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها