به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۲۹۸۲۴۶

بازگشت هشت زن داعشی به آلمان

بازگشت هشت زن داعشی به آلمان
گروه بین الملل: تعدادی از زنانی که به دلیل وابستگی به داعش از آلمان به سوریه و عراق رفته بودند، به آلمان بازگشتند. ۲۳ کودک همراه این زنان هستند. اکثر این زنان به محض ورود به فرودگاه فرانکفورت دستگیر شدند.
دولت فدرال آلمان در یک "عملیات بازگشت" جدید اجازه بازگرداندن هشت زن دیگر از سوریه و عراق به آلمان را صادر کرد. این زنان چند سال پیش به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند.این زنان که همگی تابعیت آلمان را دارند با ۲۳ کودک پیشتر در زندان روژ در شمال سوریه که در دست گروه‌های کرد است، زندانی بودند.این افراد با یک پرواز چارتر  وارد فرودگاه فرانکفورت شدند. تعداد زیادی از آنها بلافاصله پس از خروج از هواپیما دستگیر شدند. در این پرواز سه زن و ۱۴ کودک با تابعیت دانمارکی نیز بودند که از سوی دولت دانمارک بازگردانده شدند.بنا بر اعلام وزارت خارجه آلمان این عملیات بازگشت از سوی آمریکا حمایت لجستیکی شده است. دولت خودگردان کردها نیز از این عملیات حمایت کرده است.هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در این رابطه گفت: «کودکان هیچ تقصیری ندارند و عملکرد درست این است که ما هرچه می‌توانیم برای زندگی در امنیت و موقعیت خوب برای آنها انجام دهیم.»ماس در عین حال تصریح کرد که "مادران این کودکان باید به دلیل اعمالشان پاسخگوی سیستم قضایی کیفری باشند".
به گزارش نهادهای امنیتی آلمان، برای شش تن از این زنان حکم جلب صادر شده که سه‌ مورد از آن از طرف دادستانی کل آلمان صورت گرفته است. اداره جوانان درباره کودکان این زنان تصمیم‌گیری خواهد کرد.به گزارش نشریه اشپیگل، این زنان بین ۳۰ تا ۳۸ سال سن دارند و همراه با کودکانشان سال‌های زیادی را در زندان گذرانده‌اند.
این اولین بار نیست که دولت آلمان زنانی را که از این کشور به مناطق تحت تسلط داعش رفته بودند، به آلمان باز می‌گرداند. بنا بر گزارش روزنامه بیلد اما در این عملیات بازگشت بیشترین تعداد تا کنون بازگردانده شده‌اند. بسیاری از این افراد به اتهام ترور و سایر اتهامات باید در دادگاه حاضر شوند.وزیر خارجه آلمان درباره موقعیت خطیر انسانی در شمال سوریه هشدار داده است. در این مناطق میلیون‌ها نفر نیازمند کمک هستند. پاندمی کرونا و فروپاشی اقتصاد وضعیت حاکم را به مراتب وخیم‌تر کرده است.
گروهی که در عملیات اخیر به آلمان فرستاده شدند، کسانی هستند که به طور خاص به کمک و حمایت نیاز دارند. در میان آنها کودکان بیمار و نیز کودکانی هستند که یکی از سرپرستان آنها مثل مادر یا برادر و خواهرشان در آلمان زندگی می‌کنند.



 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها