به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۹۸۲۶۴

اعلام شرط ورود ایران به مذاکرات برجامی

اعلام شرط ورود ایران به مذاکرات برجامی
گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را درباره مذاکرات احیای برجام به طور شفاف بیان کرده است و اگر طرف مقابل مایل به مذاکرات است، شرط از سرگیری گفت و گوها، رعایت منافع و احترام متقابل است.
محمودعباس زاده مشکینی درباره از سرگیری مذاکرات بین جمهوری اسلامی و طرف‌های اروپایی در موضوع هسته‌ای گفت: رویکرد دولت سیزدهم ارتباط با دنیا است و این موضوع را در عمل نشان داده و در موضوع هسته‌ای هم در حال حاضر توپ در زمین طرف‌های مقابل است و امیدوارم آنها قبل از اینکه دیر شود، از این فرصت استفاده کنند.وی گفت: با توجه به پیام‌های رسمی و غیررسمی که از طرف مقابل صادر شده است، پیش‌بینی می‌شود که آنها مذاکرات برگردند. هر چند که زمان آغاز گفت و گو هنوز مشخص نیست.
 عباس‌زاده مشکینی با تاکید بر اینکه در صورت ازسرگیری مذاکرات، شرایط متفاوتی در نظر گرفته خواهد شد، ادامه داد: یکی از دلایل آن تغییر دولت جمهوری اسلامی است و طرف‌های مقابل باید با دولتی جدید بر سر میز مذاکره بنشینند.
وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم، اداره کشور بر اساس توانایی‌هایی داخلی است، درباره نقش وزارت خارجه برای تسریع از سرگیری مذاکرات گفت: سیاست‌های راهبردی کشور در چنین مواردی، در بخش‌های بالاتر از دستگاه دیپلماسی کشور تعیین می‌شود و وزارت امور خارجه مجری سیاست‌های نظام است. البته هر کدام از وزرای خارجه نگاه‌های متفاوتی به مسائل بین المللی دارند ولی مهم این است که این نگاه‌ها در چارچوب قانون اساسی کشور پیگیری شود.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: همه دولت موظف به اجرای این قانون هستند و مجلس شورای اسلامی از اجرای دقیق این قانون کوتاه نخواهد آمد.  در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، الزاماتی برای سازمان انرژی اتمی در نظر گرفته شده که این سازمان در حال اجرای آن است. از جمله در موضوع غنی‌سازی و ارتقای سانتریفیوژها و طبق گزارش‌هایی که ارائه شده موارد در نظر گرفته شده در قانون به خوبی در حال اجراست.  مسوولان سازمان انرژی اتمی بر این نکته تاکید دارند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصتی ارزشمند برای پیشرفت تکنولوژی کشور است.
 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها