به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۲۹۸۲۷۸

پانزدهمین کشوری که طارمی از دم تیغ گذراند

پانزدهمین کشوری که  طارمی از دم تیغ گذراند
گروه ورزشی:مهدی طارمی با باز کردن دروازه تیم ملی امارات، توانست گلزنی به 15 کشور مختلف را تجربه کند.
12 شهریور 94 تاریخ خاصی برای مهدی طارمی محسوب می شود. تیم ملی ایران توانست در دیداری از مرحله مقدماتی جام جهانی 2016 با نتیجه پر گل 6 بر صفر گوام را شکست دهد. مهدی طارمی در این بازی نخستین گل ملی خود را برای ایران به ثمر رساند. البته او دومین گل ملی‌اش را در همان بازی تجربه کرد و مقابل گوام دست به دبل زد.
مهاجم بوشهری که در آن زمان 23 سال داشت، در ادامه همان مسابقات دروازه هند را نیز باز کرد و در آن مسابقه یک پاس گل را نیز داد. او در بازی برگشت با گوام باز هم گلزنی کرد و این بار 2 پاس گل به هم تیمی‌هایش داد. طارمی سپس در دو دیدار تدارکاتی و در جریان پیروزی‌های 6 بر صفر و 8 بر یک مقابل قرقیزستان و گینه، موفق به گلزنی شد.
قطر پنجمین کشوری بود که مقابل طارمی زانو زد. در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، این بازیکن در جریان پیروزی یک بر صفر مقابل قطر، تک گل تیم کارلوس کی روش را به ثمر رساند. او در همان رقابت‌ها و برابر چین و ازبکستان نیز موفق به گلزنی شد تا شمار کشورهای مختلفی که او به آنها گل زده، به عدد 7 برسد.
بازی‌های دوستانه با الجزایر و فلسطین نیز فرصتی بود تا طارمی موفق به گلزنی شود. باز کردن دروازه یمن در جام ملت‌های آسیا، تعداد تیم‌های ملی که از طارمی گل خورده اند، را به عدد 10 رساند. هت تریک در دیدار دوستانه مقابل سوریه، زدن یک گل در جریان پیروزی 14 بر صفر برابر کامبوج، گلزنی به بحرین در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی و باز کردن دروازه عراق در دیدار قبلی ایران در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، شمار کشورهایی که از طارمی گل خورده‌اند را به عدد 14 رساند.اما در نهایت تیم ملی امارات به پانزدهمین کشوری تبدیل شد که طارمی دروازه آن را باز کرده است. او در سومین دیدار ایران از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، قدر پاس فوق العاده آزمون را دانست و دروازه علی خصیف را باز کرد تا گل زدن به امارات نیز وارد لیست کشورهایی شود که از طارمی گل خورده‌اند.
بدین ترتیب 15 کشور گوام، هند، قرقیزستان، گینه، قطر، چین، ازبکستان، الجزایر، فلسطین، یمن، سوریه، کامبوج، بحرین، عراق و امارات در دیدارهایی که برابر ایران داشته اند، از طارمی گل خورده اند. البته طارمی در مصاف‌هایی تکرار از جمله دیدار با گوام، چین و کامبوج در بیش از یک دیدار موفق به گلزنی شده تا تعداد گل‌های ملی او به 24 برسد.نکته عجیب و جالب توجه اینکه طارمی تاکنون 24 بار برای تیم ملی ایران گلزنی کرده و او این تعداد گل را در 20 بازی به ثمر رسانده که تیم ملی ایران در 19 مورد از این مسابقات برنده از زمین خارج شده و تنها در جریان دیدار دوستانه مقابل فلسطین تن به نتیجه تساوی داده که این مورد نیز در نوع خود جالب توجه است.




 
برچسب ها: مهدی طارمی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها