به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۹۸۳۰۱

کاهش ۳ تا ۷درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق

کاهش ۳ تا ۷درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق
گروه جامعه: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به نقشه‌های ‌پیش‌بینی هواشناسی، گفت: طی دو روز آینده (۱۷ و ۱۸ مهرماه) برای استان‌های ساحلی خزر بارش باران پیش بینی می‌شود. این بارش‌ها در روز جمعه (امروز) در استان گیلان و همچنین شرق مازندران و غرب گلستان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در روز جمعه (امروز) بارش‌ها در استان خراسان شمالی و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت. از یکشنبه تا سه شنبه(۱۸ تا ۲۰ مهرماه) بارش ها در استان گیلان، شرق اردبیل و غرب مازندران محتمل است و در سایر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ مهرماه) در شرق و شمال شرق کشور کاهش دمای ۳ تا ۷ درجه‌ای به همراه وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک قابل انتظار است.
وی با اشاره به وضعیت خلیج فارس گفت: از بعد از ظهر روز جمعه (۱۶ مهرماه) تا یکشنبه (۱۸ مهرماه) غرب و شمال خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ مهرماه) اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با تجربه بیشینه دمای ۷ درجه‌ای خنک‌ترین مرکز استان کشور لقب خواهند گرفت.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ مهر) ابری همراه با وزش باد و تا قسمتی ابری در ساعات بعد از ظهر و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۱۸ مهر) قسمتی ابری و با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر صاف با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها