به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۲۹۸۳۰۶

بغداد برای تامین‌کمبود برق‌به ابوظبی‌متوسل شد

بغداد برای تامین‌کمبود برق‌به ابوظبی‌متوسل شد
گروه اقتصادی: بغداد و شرکت انرژی‌های آینده ابوظبی قرارداد ساخت ۵ نیروگاه برق خورشیدی در عراق را امضا کردند. مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق به هنگام امضای قرارداد ساخت ۵ نیروگاه برق خورشیدی در این کشور حضور داشت.بر اساس بیانیه دفتر آقای کاظمی، قرارداد ساخت ۵ نیروگاه برق خورشیدی در عراق که به امضای وزارت برق و سازمان ملی سرمایه گذاری این کشور و شرکت انرژی‌های آینده ابوظبی رسیده، نخستین مرحله از تولید انرژی پاک است که تولید هزار مگاوات ساعت برق در آن پیش‌بینی شده است.

پیشتر وزارت نفت عراق از توافق با شرکت انرژی‌های آینده ابوظبی برای تولید ۲ هزار مگاوات برق خورشیدی خبر داده بود.با وجود این یک مقام ارشد وزارت نفت عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور قصد دارد با امضای چندین قرارداد تا سال ۲۰۲۳، تولید برق خود را به ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برساند.

عراق در ماه سپتامبر قراردادی را با شرکت فرانسوی «توتال انرجیز» امضا کرد که ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هزار مگاوات در آن گنجانده شده بود.اگرچه عراق دارای ذخایر بزرگ نفت است اما این کشور با بحران حاد انرژی روبرو است و قطعی بی‌وقفه برق را تجربه می‌کند؛ موضوعی که به گسترش نارضایتی های اجتماعی دامن زده است.
از همین رو بغداد برای مقابله با کمبود انرژی به همسایه خود، ایران رو آورد که اکنون یک سوم نیازش را با موافقت آمریکا از این کشور تأمین می‌کند.براساس گزارش های منتشر شده، ۱۹تا ۲۱ هزار مگاوات برق در عراق تولید می‌شود که بخشی از نیاز ۳۰ هزار مگاواتی این کشور است.
برچسب ها: مصرف برق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها