به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۹۸۳۱۲

خبر خوب برای بازار رمزارزها

خبر خوب برای بازار رمزارزها
گروه اقتصادی: بعد از سال‌ها گمانه‌زنی در رابطه با ETF بیت‌کوین بالاخره کمسیون بورس آمریکا اولین صندوق مبتنی بر بیت‌کوین را معرفی کرد و قرار است به زودی چهار صندوق دیگر راه‌اندازی شود.نهادهای نظارتی آمریکا صندوق جدید قابل معامله در بورس بر پایه بیت‌کوین را معرفی کردند که افراد می‌توانند روی شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صندوق بیت‌کوین ( VOLIT CRYPTO INDUSTRY REVOLUTION ) را تایید کرد که سرمایه‌گذاران می‌توانند روی سهام شرکت‌هایی که بر بستر بلاکچین فعالیت می‌کنند سرمایه‌گذاری کنند.
این صندوق قابل معامله در بورس روز سه‌شنبه تصویب شد و از شرکت‌هایی که اکثر درآمد خود را از بیت‌کوین به دست می‌آورند تشکیل می‌شود. براساس توضیح کمسیون بورس، شرکت‌ها می‌توانند در استخراج، اعطای وام و معامله بیت‌کوین فعالیت کنند. این ETF با نماد BTCR در بورس آمریکا معامله می‌شود.

کمسیون بورس آمریکا سال‌ها در حال بررسی این موضوع بود که ETF بیت‌کوین را عرضه کند اما بالاخره ETF بیت‌کوین بعد از سال‌ها تصویب شد و قرار است به زودی چهار ETF دیگر مبتنی بر بیت‌کوین راه‌اندازی شود.
اولین ETF بیت‌کوین بر اساس قیمت بیت‌کوین معامله نمی‌شود بلکه بیشتر در معرض شرکت‌هایی است که بخش قابل توجهی از سهام خود را از بیت‌کوین به دست می‌اورند. اما کمسیون بورس قصد دارد در ۴۵ روز آینده ۴ صندوق دیگر مبتنی بر بیت‌کوین راه‌اندازی کند که کاملا در معرض این ارز قرار دارند.

گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با تصویب ETF خالص بیت‌کوین وجود دارد و به گفته تحلیلگر ارشد بلومبرگ خبرها از کمیسیون بورس نشان می‌دهد که این صندوق تا چند هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود.تصویب یا خبر تصویب صندوق خالص بیت‌کوین می‌تواند باعث افزایش قیمت این ارز شود و در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین به هزار میلیارد دلار رسیده است.

تصمیم کمسیون بورس آمریکا در رابطه با راه‌اندازی صندوق بیت‌کوین بسیار طولانی بود و کانادا این صندوق را قبل از آمریکا تصویب کرد. یک شرکت به نام PURPOSE btc ETF در ماه فوریه تاسیس شد و تا کنون ۱/۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد و در صورت تصویب صندوق بیت‌کوین به این صندوق تزریق می‌شود.دو شرکت دیگر هم در سال ۲۰۲۱ برای ETF بیت‌کوین راه‌اندازی شدند و به نظر می‌رسد حالا دیگر وقت راه یافتن بیت‌کوین به بورس آمریکاست.
برچسب ها: رمز ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها