به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۹۸۳۴۱
واكنش نماینده زرتشتیان به اظهارات نقدی: اظهارات شما «مخالف همبستگی و هویت ملی» است

نیازی نیست یادآوری کنیم کدام حکومت بعد ساسانیان آمد!

نیازی نیست یادآوری کنیم کدام حکومت بعد ساسانیان آمد!
گروه سیاسی: اسفندیار اختیاری؛ نماینده زرتشتیان در مجلس در نامه ای سرگشاده به معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: نیازی به یادآوری دوباره تاریخ نیست که پس از فروپاشی سلسله ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی کرده است.»
سردار محمدرضا نقدی اخیرا گفته بود: "سلسله پلید هخامنشی که بزرگترین کشتارها و خیانت‌ها را در کشور کرد بعد از افول قدرت کشور را دو دستی تقدیم یونان کرد. از سوی دیگر ساسانیان هم بعد از افول قدرت کشور را به مغول‌ها تقدیم کردند." این اظهارات با واکنش گسترده در شبکه های اجتماعی روبرو شد. متن نامه نماینده زرتشتیان در مجلس را بخوانید:

به نام دانای بزرگ هستی بخش
جناب آقای سردار محمدرضا نقدی
معاون محترم هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

با درود فراوان
احتراما، بدینوسیله ضمن ابراز تعجب از سخنان اخیر جنابعالی در یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده و بیانات مغایر بدیهیات تاریخی که سبب گلایه ایرانیان شده است، مطالبی جهت یادآوری تقدیم می نمایم، با این توضیح که مرتبه شهدای بزرگ ایران زمین، با جایگاه هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی قابل مقایسه نیست و افتخار و فخر این کشور، همین انسانهای آزاد منشی هستند که از جان گذشتند تا ضمن حفظ تمامیت ارضی این کشور پرافتخار، برای همگان، آرامش و آسایش به ارمغان آوردند.
در تاریخ هر کشور، فرازها و فرودهایی وجود دارد که خوشبختانه در ایران بزرگ و اهورایی، سهم افتخارات بخصوص در تمدن سازی، بسیار بیش از دیگر سهم های آن بوده است. همچنین ایرانیان، بر اساس آموزه های الهی هزاران ساله خود و فرهنگ برآمده از آن، ارزش های اخلاقی و انسانی را همواره سرلوحه کاری خود قرار داده و آن را به جهانیان نیز عرضه کرده اند که این یک افتخار غیر قابل انکار ایرانیان است.
همانگونه که جنابعالی در سخنان خود بیان داشته اید، پیشینه تاریخی این کشور بیش از ۸۰۰۰ سال است که متاسفانه مورد تاخت و تاز کشورهای مختلف قرار گرفته است ولی این، دلیلی بر نادیده انگاری زحمات بزرگان این کشور نمی شود. در این راستا توجه شما را به صحبت های دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور محترم امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران، عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تجلیل از خدمات انجام گرفته هخامنشیان و بخصوص کورش کبیر و خشایار شاه جلب می کنم که در برنامه دو قدم مانده به صبح بیان داشته اند و در تایید یافته های دیگر تاریخ نویسان بزرگ بوده است. همچنین با دلایل کافی می توان تاکید کرد: “آنچه در نقوش برجسته تخت جمشید دیده‌ می‌شود، همه نشانه پاکی و بزرگی است”. البته در این رابطه مطالب زیادی است که به این کوتاه بسنده می کنم و بی شک نیازی به یادآوری دوباره تاریخ نیست که پس از فروپاشی سلسله ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی می کرده است که قطعا مغولان نبوده اند!
اینجانب تاکید می کنم که اینگونه اظهار نظرها،که بدیهیات تاریخ ایران پرافتخار را به زیر سئوال می برد، به هیچ عنوان به صلاح نمی باشد و مخالف همبستگی و هویت ملی است.
با سپاس
دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۲:۱۲
ببخشش بی سواده (377714)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۳
... از کوانتوم ابن عربی تا تاریخ ایران قبل از حمله عمر . (377715)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۳:۲۵
متاسفانه گزارش اشتباه از طرف خبرگزاری تسنیم بوده که از سردار نقدی به خاطر عدم درج گزارش غلط و ناصحیح عذر خواهی کرد. (377717)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۳
زنده‌باشی‌دکتر‌اسفندیاری‌ تمام‌لرهای‌ ایران‌ زمین‌ پشتیبان‌توهستند‌ ن‌این‌ادم‌ ازبیخ‌ اجنوی‌ نقدی‌ بیسواد‌‌ک‌به‌لطف‌ بعضی ها‌ دم‌دراورده (377718)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۵
آقای دکتر اسفندیاری شما نماینده‌ تمام‌‌ مردم‌ ایرانی زنده‌ باشی‌ وپایدار‌ (377719)
زارع زادان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۶
تا قدس رو پس نگیریم ارام نمیگی گیریم (377721)
Reza
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۶:۰۰
باز هم نادانی کرده شما به بزرگواریتان ببخشید. (377724)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۶:۵۸
اتفاقا باید به کسانی که ایرانی نیستند تاریخ ایران رو یادآوری کرد. (377726)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۸:۰۹
فرمانده های سپاه از این اظهارات مشعشع ومتین ومنطقی زیاد دارند مانند مردم دنیا به ما غبطه میخورند ، به امریکا واکسن صادر میکنیم، مبدا علم کوانتوم هستیم ، از هم بیشتر هم سردار نقدی متولد عراق که رفته ۲۵۰۰ سال پیش را شخم زده وهخامنشیان وسپس ساسانیان را به ناسزا گرفته وساسانیان را به مغول چسبانیده برای ملتمان وخودمان متاسفیم (377730)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۸:۴۲
بعد از ساسانیان حکومت عمری ، ابوبکری عثمانی آمد که ربطی به اسلام محمدی نداشتند و رفتار آنها ربطی به اسلام ندارد .چرا نماینده ی محترم زرتشتیان علاقمند است خودش را به ساسانیان و هخامنشیان منتصب کند ، مگر ایشان نماینده ی این حکومت هاست ؟! ما حساب زرتشتیان را از استبداد پادشاهان جدا می دانیم . زرتشتیان عزیز ما هستند . این نماینده ی محترم راجع به ادعای خود باید به جامعه ی زرتشتیان پاسخگو باشد ؟ آیا منظور ایشان حمایت از استبداد پادشاهان کسری و تخت جمشید بوده است ؟ (377732)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۹:۱۵
نقدی حرف زیاد میزنه (377733)
King shadow
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۹:۳۵
باز هم یک ایرانی وطن پرست یادآور افتخارات ایرانیان در گذشته شد... (377734)
کدخدا
United States
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۹:۴۷
این که معلوم شد این بنده خدا صحبتش توسط رسانه ها تحریف شده و هیچ وقت نگفته که بعد ساسانیان مغول ها آمده اند شما که مدعی هستید! چرا دروغ منتشر می کنید؟ (377735)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۱۹:۵۶
اصل متن و صوت سرداد نقدی هست برید بخونید
یه رسانه زرد....که میشناسم بهار نیوز... (377737)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۱:۲۹
درود بر نماینده محترم زرتشت آقای اختیاری مرحبا گل گفتی. (377745)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۲:۱۲
جواب سردار نقدی که در تسنیم منتشرشده رو هم بخونید (377747)
اربابی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۲:۲۵
البته درست گفته ورود اعراب به ایران دست کمی از مغول نداشته است (377752)
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۲:۵۴
بله شهدا محترم هستند ولی کسی که گذشته خودش را اینگونه تحقیر میکند مردم به ایرانی بودن آنها شک میکنند ، مگر در دوران هخامنشیان و دیگر شاهان چقدر سرباز وطن در دفاع از ایران خون دادند و کشور را هزاران سال نگه داشتند ولی این حکومت ۴۰ سال است امده و بعضی به گذشته خود توهین میکنند هرکس در دفاع از میهن جان دهد چه هزارسال پیش باشد چه العان مورد تقدیر است نباید جو گیر شویم توی مجالس ندانیم چه مسگوییم و دشمن شاد کن باشیم ....... وای بر ما (377753)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۳:۳۳
....
یه آدمی که همیشه اینطور حرفارو میزنه (377754)
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۰۱:۱۰
جناب اختیاری ناراحت نشو. .. (377757)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۰۸:۳۷
تورم. آرام آرام. بیانیه‌ای اخلاقی. واجتماعی یک ملت نابود می‌کند.باید.تورم. کنترل کرد. وقتی کسی گرسنه باشد تمام فکرش تهیه غذا است. (377759)
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۰۸:۴۳
تاریخ راست ودروغ زیاد داره کسی هم نمیتونه در مورد ان چیزی را ثابت کنه. (377760)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها