به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۹۸۳۴۶

کیفیت هوای تهران در محدوده «قابل قبول»

کیفیت هوای تهران در محدوده «قابل قبول»
گروه جامعه: بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز (۱۶ مهرماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته است و در طول روز با حاکمیت جو نسبتا آرام، پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد.به گزارش ایسنا، با توجه به پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۶ مهرماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته که ناشی از پراکندگی آلاینده‌ها و وزش باد مؤثر است. تا اواخر وقت امروز (۱۶ مهرماه) عدم وزش باد موثر و افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد که برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد قابل انتظار خواهد بود.
 
با تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر در طول روز، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد.
با تداوم این شرایط از غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، هرچند با وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها