کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش آمریکا به واردات سوخت لبنان از ایران

16 مهر 1400 ساعت 12:23


گروه سیاسی: آمریکا اقدام حزب الله در توزیع سوخت وارداتی از ایران در لبنان را که دچار بحران اقتصادی است، به عنوان یک اقدام روابط عمومی سرزنش کرده است.
انتظار می‌رود ایران در روز‌های آینده سوخت بیشتری را برای توزیع در لبنان تحویل جنبش حزب الله دهد.
 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  گفت: سوخت وارداتی از کشوری مثل ایران که در معرض تحریم‌های گسترده است به وضوع راه حل با دوامی برای بحران انرژی لبنان نیست.ما از تلاش‌ها برای یافتن راه‌های شفاف و با دوام که به حل مشکل کمبود شدید انرژی و سوخت در لبنان کمک کند حمایت می‌کنیم.از نظر ما حزب الله اینجا مشغول انجام یک بازی روابط عمومی است، نه مشغول یک کار سازنده برای حل مسائل. او بار دیگر تاکید کرد که اگر ایران به تعهداتش براساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ عمل کند، آمریکا هم حاضر است چنین کند.
پرایس درحالی اظهار نظر می‌کند که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی، برای دیداری به بیروت رفته است.
او  در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعا‌های بدون عمل سه کشور اروپایی برای بازگشت جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات ملاک نیست و در صورت انجام تعهدات‌شان در برجام، تهران نیز به تعهداتش عمل می‌کند.نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان که دولت او بعد از تاخیری یک ساله تشکیل شده است تحویل محموله‌های سوخت را به عنوان حمله‌ای به حاکمیت ملی لبنان محکوم کرده، اما گفته تصور نمی‌کند کشورش هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرد.لبنان با بحران سوخت مواجه است و حزب الله می‌گوید هدفش کمک به رفع این بحران است، اما مخالفان حزب الله در لبنان نگران تبعات نقض قوانین تحریمی آمریکا برای این کشور هستند.پرایس هم اشاره‌ای به تحریم احتمالی لبنان برای واردات سوخت از ایران نکرد.
دو نفتکش حامل سوخت ایران ماه گذشته به بانیاس سوریه رسیدند تا برای توزیع در لبنان به وسیله گروه حزب الله، با تانکر به این کشور منتقل شوند. نفتکش‌های ایرانی به خاطر تحریم‌های آمریکا در سوریه پهلو می‌گیرند.نخستین کاروان تانکر‌های حامل سوخت ایران روز ۱۶ سپتامبر در میان شادی و هلهله هواداران حزب الله وارد لبنان شد.سه روز پیش شرکت تانکرترکرز، که تردد نفتکش‌ها را در آب‌های جهان رصد می‌کند، از پهلو گرفتن سومین نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه خبر داد.



 


کد مطلب: 298351

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298351/واکنش-آمریکا-واردات-سوخت-لبنان-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir