کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه کسانی زودتر به آرتروز مبتلا می‌شوند؟

16 مهر 1400 ساعت 12:39


گروه سلامت: یک متخصص فیزیوتراپی گفت: افرادی که دارای چاقی شکمی هستند، گودی کمر و در نهایت آرتروز زودرس را تجربه می‌کنند.عارف سعیدی فیزیوتراپیست و مدرس دانشگاه تهران اظهار کرد: ستون فقرات، ستون اصلی بدن محسوب می‌شود؛ در واقع ستون فقرات طبیعی ۵ مهره دارد. افرادی که دچار چاقی به خصوص در ناحیه شکمی هستند، بدن برای جبران حالت عمود خود نسبت به زمین ناگزیر گودی بیشتری در ناحیه کمر ایجاد می‌کند. 

او افزود: بیشتر شدن گودی کمر بر اثر چاقی، فرد را مستعد آرتروز زودرس قرار می‌دهد. افرادی که دچار آرتروز مهره‌های کمری می‌شوند، دردهای مداوم و زیاد را تجربه می‌کنند. توصیه می‌کنیم همه افراد از چاقی پرهیز کنند و برای تقویت عضلات شکمی از تمرین‌های فیزیوتراپیست کمک بگیرند.

سعیدی درباره دردهای ناحیه گردن بیان کرد: دردهای ناحیه گردن از دردهای بسیار شایع است که بیشتر افراد کارمند به آن مبتلا می‌شوند. به طور معمول علت اصلی دردهای گردنی در افراد کارمند، خم بودن گردن به مدت طولانی است. بهترین حالت گردن به این صورت است که گردن حالت قائم  بر بدن قرار بگیرد؛ چرا که وزن سر حدود ۱ دهم وزن بدن است.

این مدرس دانشگاه تهران گفت: باید به این نکته مهم توجه داشته باشید گردن خم بودن‌های طولانی مدت می‌تواند باعث دیسک و آرتروز کمر شود. دانش آموزان و دانشجویان حین مطالعه و کارمندان زمان کار با سیستم بیشتر از دیگران در معرض این اختلال قرار دارند. گردن خم بودن‌های طولانی در سنین پایین تر، قبل از ابتلا به آرتروز یا دیسک کمر ممکن است نقطه‌های دردناک در عضلات ایجاد کند.سعیدی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افراد برای پیشگیری از دردهای ناحیه گردن، شیوه‌های صحیح برای کار سیستمی و مطالعه را یاد بگیرند تا دچار دردهای مربوط به این ناحیه نشوند.


کد مطلب: 298360

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298360/کسانی-زودتر-آرتروز-مبتلا-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir