کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رباتی که اشیای گمشده را می یابد

16 مهر 1400 ساعت 13:01


گروه علمی: محققان رباتی ابداع کرده اند که می تواند اشیای گمشده مانند کلید را ردیابی کند. نمونه اولیه دستگاه یک بازوی رباتیک با گیره و دوربین است. بارها اتفاق افتاده که فرد هنگام خروج از خانه کلیدهایش را جا می‌گذارد و مجبور می‌شود برای یافتن آنها همه جا را جستجو کند. اکنون محققان یک ربات جدید ابداع کرده‌اند که این کار را برای کاربر انجام می‌دهد.


نمونه اولیه ربات توسط محققان MIT ساخته شده و در حقیقت یک بازوی مجهز به دوربین و آنتن فرکانس رادیویی است که به یک گیره متصل است. بازوی رباتیک با استفاده از آنتن فرکانس رادیویی شیء مورد نظر را جستجو می‌کند. همراه آن می‌توان برچسب‌های RFID روی ابزارهای مختلف چسباند. آنتن با ارسال سیگنال‌هایی می‌تواند شیء گمشده دارای برچسب را ردیابی کند.

تراشه‌های ارزان قیمت و بدون باتری RFID در پاسپورت‌ها، کتاب‌های کتابخانه و کارت‌های بدون تماس وجود دارند. شرکت‌های هواپیمایی نیز از آنها برای ردیابی چمدان‌ها و خرده فروشی‌ها از آنها برای جلوگیری از سرقت از فروشگاه استفاده می‌کنند.

سیگنال فرکانس رادیویی در این طرح کارآمد است زیرا می‌تواند در سطوح مختلف از جمله لباس‌های شسته نشده نیز نفوذ کند و شیء گمشده را بیابد.هنگامیکه آنتن با برچسب RFID ارتباط برقرار می‌کند، منطقه حدودی آن را ردیابی می‌کند. این ربات منطقه ردیابی شده را با داده‌های دریافتی از دوربین ترکیب می‌کند و به این ترتیب موقعیت مکانی شیء را بهتر می‌توان یافت.به گفته محققان این سیستم را می‌توان در آینده در انبارهای خرده فروشان آنلاین به کارگرفت، با کمک آن در یک کارخانه تولید خودرو قطعات را نصب کرد یا به سالمندان کمک کرد کارهای مختلف روزانه را انجام دهد.


کد مطلب: 298366

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298366/رباتی-اشیای-گمشده-می-یابد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir