به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۹۸۳۶۸

کاوشگر ناسا وجود دریاچه در مریخ را تایید کرد

کاوشگر ناسا وجود دریاچه در مریخ را تایید کرد
گروه علمی:تصاویر دریافتی از کاوشگر استقامت ناسا وجود یک دریاچه در منطقه Jezero Crater را در حدود ۳.۷ میلیارد سال قبل تأیید می‌کند.تحلیل علمی از این تصاویر نشان داد در زمانی که این دریاچه وجود داشته یک رودخانه کوچک آب آن را تأمین می کرده است و دهنده مکانی است که کاوشگر استقامت می‌تواند نشانه‌های حیات را در آن بررسی کند و و همچنین حاکی از مقدار آبی است که در این منطقه جریان داشته است.
 
علاوه بر آن تصاویر نشان می‌دهند این منطقه با سیل نیز روبرو شده است. تمام این یافته‌ها بر اساس تصاویری از صخره‌هایی در بخش غربی منطقه است. محققان MIT این تصاویر را بررسی کرده‌اند.تصاویری کاوشگر استقامت از داخل منطقه نشان می‌دهند ماده معدنی برون زده در Jezero یک دلتای رودخانه بوده است. این دریاچه در بخش اعظم حیات خود آرام بوده تا زمانیکه تغییراتی قابل توجه در آب و هوا به وقوع سیلاب‌هایی منجر شده است.

به گفته محققان سیلاب سبب شده صخره‌های عظیم ۱۰ مایل حرکت کنند و در بستر رودخانه قرار گیرند و تا امروز نیز در همانجا باقی مانده‌اند.کاوشگر استقامت همراه هلی کوپتر نبوغ در ۱۸ فوریه در Jezero Crater فرود آمد و از آن زمان تاکنون مشغول جمع آوری نمونه و ارسال تصاویر به زمین است. قرار است این کاوشگر حداقل ۲ سال در این منطقه فعالیت‌های اکتشافی انجام دهد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها