به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۹۸۴۰۰

کمبودی در بدن که عامل ریزش مو است

کمبودی در بدن که عامل ریزش مو است
گروه علمی:کمبود برخی عناصر مورد نیاز در بدن باعث ایجاد مشکلاتی در سلامتی افراد می‌شود، که ریزش مو یکی از این عوارض است. به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، ریزش مو می‌تواند نشانه کم خونی و فقر آهن باشد که شایع‌ترین نوع کمبود تغذیه‌ای در سراسر جهان است و سایر علائم می‌تواند شامل خستگی شدید و سرگیجه باشد. با بهبود موثر جذب آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.منابع غذا‌یی حاوی آهن شامل گوشت، مرغ، غذا‌های دریایی، غلات کامل، آجیل، دانه‌ها است. با این حال، اگر می‌خواهید آهن بیشتری جذب کنید، باید به نوشیدنی همراه با وعده غذایی خود توجه کنید.

آب پرتقال،نوشیدنی جادویی
 بهترین نوشیدنی آب پرتقال است، آهن تنها در صورتی جذب می شود که همراه با ویتامین سی وارد بدن شود. یک لیوان آب پرتقال تازه بنوشید تا به جذب آهن کمک کنید. آهن ذخیره شده که به فریتین معروف است، در رشد مو موثر محسوب می‌شود.آهن مورد نیاز بدن را می‌توان با خوردن گوشت قرمز بدون چربی دو بار در هفته یا مصرف قرص های آهن به دست آورد. دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می‌گوید که فریتین در کبد، طحال، بافت ماهیچه‌ای و مغز استخوان ذخیره می‌شود و توسط ترانسفرین  پروتئینی در خون که به آهن متصل می‌شود، به بدن منتقل می‌شود.

علائم کمبود آهن در بدن
به غیر از ریزش مو، خستگی و سرگیجه، شاخص‌های دیگری از کم خونی فقر آهن وجود دارد، از جمله:
- سردرگمی و از دست دادن تمرکز
- حساسیت به سرما
- تنگی نفس
- ضربان قلب سریع
- رنگ پریدگی پوست
- ناخن‌های شکننده

کمبود آهن در بدن از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است و کم خونی و فقر آهن معمولاً با مکمل‌های خوراکی آهن بر اساس دستور پزشک در هر مورد اصلاح می‌شود.
برچسب ها: ریزش مو فقر آهن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها