به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۲۹۸۴۱۵

روحانی و ظریف باید محاکمه شوند

روحانی و ظریف باید محاکمه شوند
گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: تیم مذاکره‌کننده و بویژه ظریف و روحانی باید به دلیل خسارات برجام و اعتراف به عدم دقت در متن آن مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد ابعاد مختلف آن شفاف شده و پشت پرده‌ها روشن شود.
محمدحسن آصفری، درباره سخنان اخیر ظریف درباره متن برجام اظهار داشت: متأسفانه مطالعه دقیقی در متن برجام صورت نگرفته و واژه‌هایی در آن صورت دارد که تعاریف مختلفی از آن می‌شود ضمن اینکه بی‌توجهی به نسخه فارسی آن هم یکی از دغدغه‌های مجلس بوده است.
وی افزود: اعترافات ظریف در کلاب‌هاوس چیزی را حل نخواهد کرد زیرا واقعیت آن است که برجام مسائل و مشکلات زیادی برای کشورمان در اثر بی‌توجهی تیم‌مذاکره به وجود آورده است.علی‌رغم اینکه تمامی اسناد و دلایل دال بر بی‌تدبیری تیم مذاکره کننده در برجام بوده است و به همین دلیل باعث شده که طرف مقابل به تعهدات و وظایف خود عمل نکند و ما منفعتی از این موضوع نداشته‌ایم چرا که ضمانت‌های لازم از آنها گرفته نشده است.آصفری گفت: تیم مذاکره‌کننده و به ویژه آقای ظریف و روحانی باید مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد حداقل برای شفاف شدن اذهان جامعه از جزئیات، وقایع و ابعاد مذاکرات مطلع شوند، بخش‌های مختلف برجام و پشت‌ پرده آن باید روشن شود تا خدای ناکرده آینده کشور به دلیل ندانم‌کاری این افراد با مسائل و مشکلات و خسارات زیادی دوباره مواجه نشود. باید کسانی که در برجام مسبب بروز وضعیت فعلی کشور شده‌اند را در یک دادگاه صالحه مورد مؤاخذه و محاکمه قرار دهیم زیرا نمی‌توانیم از کنار این موضوعات به راحتی بگذریم؛ متأسفانه مردم ما فشارهای زیادی را از بخش‌های مختلف دنیا و کشورهای متعدد تحمل می‌کنند که می‌توان به عدم واردات دارو و مراودات بانکی و ... اشاره کرد.
وی افزود: وضعیت معیشتی، رکود اقتصاد و شرطی کردن اقتصاد ایران به مذاکره از نتایج برجام است که ناشی از ناکارآمدی تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و باید با آنها که موجب خسارات فعلی به کشورمان شده‌اند برخورد قاطعی صورت گیرد و همین تیم متن نخوانده برجام را باید بارها بخوانند و بخش‌های مختلف کشور هم برای عدم تکرار چنین خسارتی باید آنرا مورد بازبینی قرار دهند تا مسئولی متن نخوانده را امضا نکند.


 
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۰:۰۵
شما چکار میکنید (377738)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۲۰:۱۷
زور روحانی وظریف به بیش از ان برجام نمیرسید شما واقای رییسی هم در شرایط ضعف مفرط وعیان شدن اثار تحریم وقحطی گسترده واینکه بخش عظیمی از مردم قوت لایموت هم ندارند زورتان نمیرسد چیزی در چنته ندارید دلار ۲۸‌هزار تومان است چین وروسیه جیب این ملت را زدند نه کمکی نه سرمایه گذاری از گره زدن به شانگهای ایجاد نشده کی وچه زمانی شما محاکمه میشوید؟ مجلس ۱۱ در این ۱/۵ سال چه کرده؟ (377739)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها