کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روحانی و ظریف باید محاکمه شوند

16 مهر 1400 ساعت 15:34


گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: تیم مذاکره‌کننده و بویژه ظریف و روحانی باید به دلیل خسارات برجام و اعتراف به عدم دقت در متن آن مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد ابعاد مختلف آن شفاف شده و پشت پرده‌ها روشن شود.
محمدحسن آصفری، درباره سخنان اخیر ظریف درباره متن برجام اظهار داشت: متأسفانه مطالعه دقیقی در متن برجام صورت نگرفته و واژه‌هایی در آن صورت دارد که تعاریف مختلفی از آن می‌شود ضمن اینکه بی‌توجهی به نسخه فارسی آن هم یکی از دغدغه‌های مجلس بوده است.
وی افزود: اعترافات ظریف در کلاب‌هاوس چیزی را حل نخواهد کرد زیرا واقعیت آن است که برجام مسائل و مشکلات زیادی برای کشورمان در اثر بی‌توجهی تیم‌مذاکره به وجود آورده است.علی‌رغم اینکه تمامی اسناد و دلایل دال بر بی‌تدبیری تیم مذاکره کننده در برجام بوده است و به همین دلیل باعث شده که طرف مقابل به تعهدات و وظایف خود عمل نکند و ما منفعتی از این موضوع نداشته‌ایم چرا که ضمانت‌های لازم از آنها گرفته نشده است.آصفری گفت: تیم مذاکره‌کننده و به ویژه آقای ظریف و روحانی باید مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد حداقل برای شفاف شدن اذهان جامعه از جزئیات، وقایع و ابعاد مذاکرات مطلع شوند، بخش‌های مختلف برجام و پشت‌ پرده آن باید روشن شود تا خدای ناکرده آینده کشور به دلیل ندانم‌کاری این افراد با مسائل و مشکلات و خسارات زیادی دوباره مواجه نشود. باید کسانی که در برجام مسبب بروز وضعیت فعلی کشور شده‌اند را در یک دادگاه صالحه مورد مؤاخذه و محاکمه قرار دهیم زیرا نمی‌توانیم از کنار این موضوعات به راحتی بگذریم؛ متأسفانه مردم ما فشارهای زیادی را از بخش‌های مختلف دنیا و کشورهای متعدد تحمل می‌کنند که می‌توان به عدم واردات دارو و مراودات بانکی و ... اشاره کرد.
وی افزود: وضعیت معیشتی، رکود اقتصاد و شرطی کردن اقتصاد ایران به مذاکره از نتایج برجام است که ناشی از ناکارآمدی تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و باید با آنها که موجب خسارات فعلی به کشورمان شده‌اند برخورد قاطعی صورت گیرد و همین تیم متن نخوانده برجام را باید بارها بخوانند و بخش‌های مختلف کشور هم برای عدم تکرار چنین خسارتی باید آنرا مورد بازبینی قرار دهند تا مسئولی متن نخوانده را امضا نکند.


 


کد مطلب: 298415

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298415/روحانی-ظریف-باید-محاکمه-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir