به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۹۸۴۳۲

پاییز آمد؛ کدوتنبل بخورید

پاییز آمد؛ کدوتنبل بخورید
گروه علمی: کدوتنبل را می‌توان پخت و به همراه شیر استفاده کرد در این صورت یک منبع غذایی سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و مواد غذایی مفید خواهد بود. یک دکترای تغذیه گفت: برای پیشگیری از بیماری‌ها در پاییز به دریافت سبزی‌ها و استفاده از انواع آجیل توجه کنیم؛ در فصل پاییز به یک ماده غذایی بسیار با ارزش به نام کدوتنبل دسترسی داریم که می‌توانیم به‌صورت پخته در انواع غذاها مورد استفاده قرار دهیم.
 
مریم جوادی با توجه به شروع فصل پاییز و نزدیک شدن سرما در خصوص تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مربوط به این فصل اظهار کرد: از عوامل تغذیه‌ای که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند می‌توان به گروه سبزیجات اشاره کرد، همچنین در بین انواع سبزی‌ها و مواد غذایی دارای برگ سبز تیرهt کاهو و اسفناج سرشار از ویتامین A، منیزیم و اسیدفولیک هستند؛ این مواد غذایی علاوه بر اینکه خون‌ساز هستند می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و علاوه بر آن پوست شادابی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در فصل پاییز به یک ماده غذایی بسیار با ارزش به نام کدوتنبل دسترسی داریم که می‌توانیم به‌صورت پخته در انواع غذاها مورداستفاده قرار دهیم.کدوتنبل بسیار ماده غذایی باارزشی است و کسانی که می‌خواهند سیستم ایمنی را تقویت کنند برای پیشگیری و افرادی که کسالت دارند و دچار سرماخوردگی و یا کرونا هستند از آن در آش، سوپ و حتی به‌صورت پخته استفاده کنند.

کدوتنبل را می‌توان پخت و به همراه شیر استفاده کرد در این صورت یک منبع غذایی سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و مواد غذایی مفید خواهد بود.استاد دانشگاه علم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌ها در این فصل به دریافت سبزی‌ها و استفاده از انواع آجیل توجه کنیم؛ اگر موادی قیمت بالایی دارد نشانه داشتن ارزش غذایی بیشتر نیست بنابراین باید آنچه ازنظر اقتصاد خانواده امکان‌پذیر است در برنامه غذایی خانواده گنجانده شود.
برچسب ها: کدو تنبل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها