به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۹۸۴۳۸

چاقی بدترین عارضه پس از کرونا است؟

چاقی بدترین عارضه پس از کرونا است؟
گروه علمی: وقتی بسیاری از مردم در مورد  کرونا صحبت می‌کنند، به افزایش وزن در دوران قرنطینه و روز‌های شیوع بیماری اشاره می‌کنند. اما آیا مردم واقعاً وزن اضافه کرده اند؟این سوال، محققان دانشگاه را به خود مشغول کرد و  بنابراین آن‌ها داده‌های بیماران را از پرونده‌های الکترونیکی سلامت بررسی کردند. به طور خاص، آن‌ها ۱۵ میلیون تغییر وزن بیماران را در سال قبل از شروع همه گیری و سپس تغییر وزن را به مدت یک سال در طول دوره همه گیری کرونا بررسی کردند. همانطور که پیداست، ۳۹ نفر  از بیماران در طول همه گیری کرونا وزن اضافه کردند.

در سال اول همه گیری، استرس زیادی وجود داشت و استرس با افزایش کورتیزول همراه است. افزایش کورتیزول با افزایش مصرف غذا‌های پرکالری همراه است و این یعنی غذا‌هایی که دارای نمک، چربی یا هر دو هستند.همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بدن ما هنگام استرس غذا را کندتر متابولیزه می‌کند. علاوه بر این، استرس و سطح بالای کورتیزول با افزایش چربی شکمی مرتبط است، که افراد را در معرض بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ قرار می‌دهد. برای افزودن به فهرست اثرات ناسالم استرس بر بدن، سطح بالای کورتیزول می‌تواند توده عضلانی بدون چربی را کاهش دهد و این به نوبه خود بر میزان متابولیسم شما تأثیر می‌گذارد. هرچه توده عضلانی بدون چربی کمتری داشته باشید، میزان متابولیسم شما کاهش می‌یابد و کالری کمتری در زمان استراحت می‌سوزانید.

همه این‌ها مجموعه‌ای برای افزایش وزن و سلامت ضعیف با افزایش استرس است. همه در دوران قرنطینه و شیوع کرونا، وزن اضافه نمی‌کنند، برخی افراد با نخوردن غذا به استرس پاسخ می‌دهند. این افراد نشانه‌های گرسنگی خود را نادیده می‌گیرند و بنابراین برخی در زمان استرس وزن خود را کاهش می‌دهند. همانطور که پیداست، تجزیه و تحلیل پرونده الکترونیکی سلامت نشان داد که ۳۵ درصد از بیماران در طول سال اول همه گیری وزن کم کردند.

افراد کمی از کاهش وزن شکایت داشتند، بنابراین ما کمتر در مورد آن شنیدیم. دلایل این امر به احتمال زیاد چند وجهی است. ممکن است افراد بیشتر نشسته و کمتر حرکت کنند؛ بنابراین، آن‌ها توده عضلانی خود را از دست دادند و چربی گرفتند (وزن چربی کمتر از ماهیچه است).

تحقیقات نشان می‌دهد که آشپزی برای خودتان و نرفتن به رستوران ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. یک مطالعه در دانشگاه مینه سوتا عادات غذایی و سلامت ۳۰۳۱ نفر را به مدت ۱۵ سال پیگیری کرد: کسانی که دو یا چند بار در هفته فست فود می‌خوردند ۱۰ کیلوگرم بیشتر از کسانی که به ندرت با این روش غذا می‌خوردند.
اگر در دوران قرنطینه وزن خود را افزایش داده اید، این فرصت را دارید که عادات خود را تغییر دهید و برای پیروی از شش رکن پزشکی شیوه زندگی (ورزش، تغذیه سالم، خواب سالم، ارتباطات اجتماعی، تاب آوری در برابر استرس و اجتناب از مصرف مواد خطرناک) تلاش کنید.

گیاهان بیشتری بخورید. سبزیجات دارای مواد مغذی گیاهی هستند که به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند و فیبر‌هایی که به تغذیه میکروبیوم در روده شما کمک می‌کند، که به نوبه خود به تنظیم متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند.کمتر بنشینید. اطمینان حاصل کنید که هر ساعت از صندلی خود بلند شده و به اطراف حرکت کنید. اگر مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستید، هر نیم ساعت راه بروید.
برچسب ها: ویروس کرونا چاقی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها