کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزن‌خود را با مصرف‌این گیاه خوشمزه‌کاهش دهید

16 مهر 1400 ساعت 18:09


گروه علمی:مصرف برخی از گیاهان و سبزیجات به کاهش وزن افراد کمک می‌کنند. تربچه سبزی خوردن یکی از انواع صیفی جات بوده که بدون چربی و کلسترول است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. این گیاه خوشمزه دارای ویتامین‌هایی مانند: c، k، B۶، نیاسین و فولات است و فیبر به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد موجود در آن شناخته می‌شود و برگ‌های تربچه ۶ برابر بیشتر از ریشه خود دارای ویتامین C است که برای درمان زردی بسیار مفید هستند.
 

تربچه حاوی مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم، مس، اسید فولیک و آنتوسیانین (Anthocyanin) نوعی آنتی اکسیدان قوی است. مصرف مداوم تربچه باعث حرکت آسان روده و در نتیجه منجر به بهبود تدریجی اشتها خواهد شد.
تربچه گیاهی ادرارآور بوده که به دفع سموم بدن کمک می‌کند و این خاصیت ضد سمومی و ضدسرطانی برای درمان سرطان‌های مختلف مانند: کلیه، روده، معده و ... تاثیرگذار است.

تربچه با دارا بودن ویتامین c، فسفر، روی و ویتامین B کمپلکس، برای پوست مفید بوده و این گیاه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد که موجب رفع اختلالات پوستی از قبیل خشکی، ترک و جوش‌های قرمز می‌شود. این گیاه که غنی از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است، بنابراین در کاهش وزن موثر خواهد بود.
تربچه علاوه بر مقابله با تب، رفع اختلالات ادراری مانند: التهاب و آلودگی قارچی، سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند و گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد.

مواد مغذی در تربچه
حدود ۱۰۰ گرم تربچه دارای مقادیر کم چربی اشباع شده و کلسترول است. ۹۰ درصد آن آب است و علاوه بر آن حاوی طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، ویتامین C، فولات، فیبر، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، ویتامین B۶، ریبوفلاوین و سدیم است.در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سکنجبین به بیمار می‌دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می‌شد. خوردن تخم تربچه، ترشح شیر مادر را زیاد می‌کند. تخم تربچه اشتها آور است. تخم ترب همچنین اشتها آور و ضد یبوست است.

فواید تربچه را بیشتر بشناسید
تنظیم سوخت و ساز چربی
پاکسازی معده و درمان مسمومیت؛ در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم تربچه را با سکنجبین به بیمار می‌دادند.درمان سوزش ادرار؛ برای رفع سوزش می‌توان به جای تربچه، از دم کرده‌ی برگ‌های آن استفاده کرد.

پیشگیری از بروز سرطان هایی، چون کولون، پروستات و سینه، کلیه، معده
تقویت چشم با آب برگ تربچه
خاصیت نرم سازی بدن بخصوص در مخاط‌های بینی، سلول‌ها و ریه‌ها با آب تربچه
تنظیم متابولیسم بدن
موثر برای معالجه روماتیسم
تخم تربچه اشتها آور است.
افزایش شیر مادر با مصرف تخم تربچه
کمک به هضم غذا با مصرف برگ تربچه
تربچه سرشار از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است، افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند مصرف تربچه را حتما در لیست برنامه غدایی خود قرار دهند.تربچه با انتقال جریان خون به سوی موها ، باعث تقویت پیاز مو می شود و از این رو برای تقویت و روییدن موهای ریخته شده، مفید است. 


کد مطلب: 298446

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298446/وزن-خود-مصرف-این-گیاه-خوشمزه-کاهش-دهید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir