به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۹۸۵۱۷

ارزش بیت کوین تا کجا بالا می‌رود؟

ارزش بیت کوین تا کجا بالا می‌رود؟
گروه اقتصادی: در روز ۱۷ مهر ماه ارزش هر بیت کوین بالغ بر ۵۴ هزار دلار و ارزش هر اتریوم بیش از ۳۵۰۰ دلار بود. سوال اینجاست که ارزش این رمز ارز‌ها تا کجا بالا می‌رود؟با وجود کاهش اندک قیمت رمز ارز‌ها در روز شنبه ۱۷ مهر ماه سال ۱۴۰۰، ولی بازهم قیمت هر بیت کوین بیش از ۵۴ هزار دلار و قیمت هر اتریوم بالغ بر ۳۵۶۰ دلار بود.
در این روز هر رمز ارز XRP با قیمت ۱.۰۸ دلار به بازارعرضه شد و قیمت هر دوج کوین به حدود ۲۴ سنت رسید. رشد قیمت بیت کوین تا مرز ۵۴ هزار دلار در شرایطی اتفاق افتاد که بسیاری از تحلیلگران این قیمت را برای أواسط و حتی أواخر اکتبر پیش بینی کرده بودند.

حال گزارش‌ها از تداوم روند افزایشی در بازار حکایت دارد. وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «انتظار می‌رود تا انتهای امسال ما شاهد رسیدن قیمت هر بیت کوین به مرز ۶۵ هزار دلار باشیم که رکوردی تازه برای بازار رمز ارز‌ها محسوب می‌شود.»

نکته جالب این جاست که با وجود رشد سریع قیمت بیت کوین و اتریوم در این روزها، ارزش دوج کوین تغییر چندانی نکرده است. در مورد دلیل این مساله اطلاعات زیادی وجود ندارد، ولی به نظر می‌رسد این بازار نسبت به دو بازار دیگر پایداری بالاتری دارد و تغییرات ان ارام تر، ولی ماندگارتر است.

اما مساله عدم نظارت در بازار رمز ارز‌ها و ضرورت قانونمند سازی این بازار همچنان موضوع اصلی مورد بحث در میان قانونگذاران دنیا است. دولت امریکا هم مصمم است تا در این زمینه وارد عمل شود. رویترز در این مورد نوشت: «قیمت بالای بیت کوین و اتریوم در شرایطی مشاهده می‌شود که گزارش‌ها از تلاش کاخ سفید برای مدیریت بازار رمز ارز‌ها و ممانعت از فعالیت ان بدون نظارت سیستم مالی امریکا حکایت دارد.»

رویترز در ادامه نوشت: «جو بایدن مصمم است که نظارت را بر بازار رمز ارز‌ها افزایش دهد و در مقابل جرایم سایبری و استفاده از منابع مالی کلانی که در بازار رمز ارز‌ها وجود دارد توسط گروه‌های تروریستی یا مجرمان ایستادگی کند.»قرار بر این است که یک جلسه انلاین با کشور‌های مختلف دنیا برگزار شود تا در مورد قوانینی که باید در این بازار حاکم باشد رایزنی شود و أصول و قواعد تازه‌ای برای بازی در بازار رمز ارز‌ها معرفی شود.

بلومبرگ در این مورد نوشت: «سرعت تغییر در بازار رمز ارز‌ها بالا است و اگر برای قانونمند سازی این بازار امروز وارد عمل نشویم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فعالیت‌های خارج از چارچوب در این بازار خواهیم بود. این بازار با سرعت زیادی در حال رشد است، ولی سیستم نظارتی بر بازاروجود ندارد و اطلاعاتی در مورد افرادی که در مبادلات رمز ارز‌ها فعال هستند یا از این منابع مالی استفاده می‌کنند در دست نیست.»

از طرف دیگر مساله فرار مالیاتی افرادی که در بازار رمزارز فعالیت می‌کنند هم وجود دارد. مساله‌ای بسیار مهم و جدی که هر روز بیش از قبل برای اقتصاد دنیا چالش ایجاد می‌کند و شاید بخش زیادی از سرمایه‌هایی که در این بازار وجود دارد هم سرمایه‌هایی باشد که برای فرار مالیاتی وارد بازار شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در یک سال اخیر بار‌ها از منابع مالی موجود در بازار رمز ارز‌ها برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده شده است. از طرف دیگر دزدی‌های بزرگ توسط هکر‌ها هم مساله نگران کننده‌ای است که می‌تواند امنیت سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. باید دید ایا این بازار می‌تواند تحت نظارت دقیق‌تر فعالیت کند یا اینکه شرایط فعلی حاکم بر بازار رمز ارز‌ها است که باعث شده است تا توان رشد را داشته باشد.
برچسب ها: بیت کوین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها