به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۲۹۸۵۲۶

14 ماده غذایی که برای پوست مضر هستند

14 ماده غذایی که برای پوست مضر هستند
گروه علمی: رژیم غذایی نامناسب و استفاده برخی از مواد غذایی برای سلامتی و شادابی پوست مضرند و باعث ایجاد جوش، چین ‌و چروک، تغییر و خشکی پوست می شوند. در این مقاله لیستی از غذاهایی که برای سلامت پوست مضر هستند را معرفی می کنیم. اگر به سلامت پوست و زیبایی خود اهمیت می‌دهید با سیناپرس همراه باشید.
1- نمک زیاد: مصرف بیش از حد نمک باعث پف کردن صورت می شود و برای زیبایی پوست بسیار مضر است.
2- قند زیاد: مصرف بی رویه قند باعث تیرگی رنگ صورت و دور چشم و چین و همچنین باعث ایجاد چین و چروک روی پیشانی می شود.
3. کافئین زیاد: مصرف بیش از اندازه حد کافئین باعث آزاد شدن آدرنالین می شود. آدرنالین نیز سبب ایجاد استرس و کم خوابی می شود که این مساله می تواند برای سلامت پوست مضر باشد.
4- نوشیدنی های گازدار: نوشابه های گازدار به علت دارا بودن قند و شکر و همچنین اسید های مضر برای بدن و سلامتی پوست مضر هستند.
5- آب ‌میوه‌های صنعتی: آب‌ میوه های صنعتی حاوی قند زیادی هستند. این قند موجب شکسته شدن کلاژن پوست شده و آن را زبر و خشک می کند.
6- مشروبات الکلی: مصرف مشروبات الکلی کارکرد طبیعی هورمون های بدن را مختل می کند و آب میان بافتی پوست را از بین می برد و باعث زشتی پوست می شود.
7. شیر و محصولات لبنی: شیر گاو سطح انسولین را افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) می‌ شود. این موضوع افزایش تولید سبوم( چربی) را به دنبال دارد. سایر محصولات لبنی مانند بستنی، پنیر و ماست هم اثرات منفی مشابهی روی پوست دارند.
8. برنج: برنج نیز حاوی مقدار زیادی گلیسمی است که رطوبت و گردش آب در پوست بیرونی را متوقف می کند و باعث خشکی پوست و ظهور پیری زودرس می شود.
9. غذاهای تند: مصرف غذاهای تند موجب ایجاد آکنه می‌ شود بنابراین برای داشتن پوستی شاداب باید از خوردن این غذاها اجتناب کنید.
10- فست فودها: آکنه به ‌شدت با خوردن غذاهای سرشار از کالری، چربی و کربوهیدرات تصفیه شده در ارتباط است. با خوردن فست ‌فود نه تنها زیبایی و جوانی پوست تان را از دست می دهید بلکه سلامتی بدنتان هم به خطر میفتد‌.
11. غذاهای سرخ شده: غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب با تجمع چربی در بدن شادابی و سلامت پوست را مختل می کنند بنابراین اگر می ‌خواهید پوستی جوان و سالم داشته باشید باید از خوردن غذاهای سرخ شده و سیب ‌زمینی سرخ شده دوری کنید.
12. گوشت قرمز: گوشت قرمز هرچند مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پروتئین دارد اما برخی از قسمت های آن مانند قسمت های پرچربش می تواند تاثیرات منفی برای پوست بگذارند.
13. گوشت‌های فراوری شده: این گوشت ها عموما حاوی سدیم فراوانی هستند که مصرف آنها باعث می شود تا صورت پف کند. همچنین این گوشت ها حاوی نیتریت هم هستند. نیتریت سبب آسیب دیدن کلاژن و کسشانی پوست می شود.
14.مواد غذایی و خوراکی فرآوری شده: خوراکی های فراورده ای مانند کیک، کلوچه، پفک و چیپس برخلاف طعم خوب و لذت بخش شان مضرات زیادی برای پوست بدن و صورت دارند.
برچسب ها: سلامتی پوست
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها