به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۹۸۵۲۹

زوم ماهواره‌های جاسوسی روی کره‌شمالی

زوم ماهواره‌های جاسوسی روی کره‌شمالی
گروه بین الملل: یك مقام ارشد "دفتر ملی شناسایی" در آمریکا در اظهاراتی فاش کرد که دو ماهواره این کشور که با همکاری با بخش خصوصی تولید شده‌اند قادر به ارائه تصاویر جدید از کره شمالی و دیگر حوزه‌های مورد توجه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا هستند.
کریس اسکولز،  اظهار کرد: برنامه این بود که این ماهواره ها در کمتر از سه سال در مدار قرار بگیرند و هر دوی آنها در چارچوب برنامه و بودجه در نظر گرفته شده تحویل داده شدند. این دو سیستم تقریبا مشارکت را فورا شروع کردند.
اسکولز بیان داشت، این دو سیستم بعد از زلزله اخیر در هائیتی به ارائه کمک پرداخته و همچنین به تصویربرداری از مناطق در افغانستان با هدف کمک به فرآیند خروج عوامل از این کشور پرداختند. آنها همچنین تصاویری از مناطقی در کره شمالی که قبلا ما در قبال آنها به مشکل بر میخوردیم ارائه دادند.
اسکولز تصدیق کرد که دفتر تحت امرش به ندرت آنقدر علنی درباره پروژه هایش صحبت می کند و گفت: از نظر کسی که برای مدت زمانی طولانی در دفتر ملی شناسایی کار کرده این حقیقت که ما این میزان از اطلاعات را به صورت علنی به اشتراک می گذاریم احتمالا یک شگفتی بزرگ است.این در حالی است که دولت فدرال آمریکا در بازه ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۲ به وجود چنین سازمانی در آمریکا اذعان نکرد.این سازمان به دنبال در پیش گرفتن رویکردی علنی تر در قبال ماموریتش با هدف جلب کمک و نوآوری از سمت بخش خصوصی که به تولید این دو پروژه ماهواره ای کمک کرد، است.
اسکولز بر روابط قدرتمند تر سازمانش با همپیمانان آمریکا و لزوم "متمرکز و تهاجمی عمل کردن" در زمینه برتری جویی با کمک و همکاری بخش خصوصی و نوآوری مداوم تاکید کرد.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها