به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۹۸۵۳۷

قصاب حما از تبعید به سوریه برگشت

قصاب حما از تبعید به سوریه برگشت
گروه بین الملل:بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پس از سال‌ها اجازه داده است عمویش رفعت اسد، از تبعید به کشورش برگردد.
رفعت اسد ۸۴ ساله، به اتهام پولشویی در فرانسه تحت محاکمه بود و دادگاه فرانسه رای به توقیف اموال او و ۴ سال حبس را داده بود.رفعت اسد در سال ۱۹۸۴ توسط حافظ اسد، برادرش، پس از رهبری یک کودتای نافرجام تبعید شد. رفعت به دلیل فرماندهی سرکوب خشن قیام شهر حما در سال ۱۹۸۲ "قصاب حما" لقب گرفته بود.
روزنامه الوطن سوریه نوشت كه بشار اسد به عمویش اجازه بازگشت داده تا او در فرانسه زندان نرود. این روزنامه می‌گوید بشار اسد "همه آنچه را که رفعت اسد انجام داده بود بخشید و به او اجازه داد مانند سایر شهروندان سوریه به کشور بازگردد و او هیچ نقش سیاسی یا اجتماعی نخواهد داشت."اموال عموی رئیس جمهوری سوریه در اسپانیا هم پیشتر توقیف شده بود.
رفعت تا پیش از تبعید، دست راست حافظ اسد بود و پس از مرگ برادرش در سال ۲۰۰۰ خود را جانشین قانونی اسد اعلام کرد، اما بشار ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. پس از اعتراضات ضد دولتی در این کشور در سال ۲۰۱۱ ، رفعت به بشار اسد گفت از قدرت کناره گیری کند.

 
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها